برکناری مدیران دفاتر کمیسیون انتخابات عراق در کرکوک، صلاح‌الدین، الانبار، اردن و ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شورای کمیسیاران کمیسیون انتخابات عراق تصمیم گرفت مدیران دفاتر کمیسیون در استان های کرکوک، صلاح الدین و الانبار و همچنین دفاتر اردن و ترکیه را برکنار کند.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، قاضی لیث جبر، سخنگوی کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق بعد از ظهر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال موافقت حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور با توصیه های کمیته وزارتی تشکیل شده از سوی هیئت دولت مبنی بر اتخاذ تدابیر قانونی برای برکناری مدیر دفاتر کمیسیون در استان صلاح الدین، اردن و ترکیه، شورای کمیسیاران متشکل از قضات مسئول اداره کمیسیون تصمیم به برکنار آنها گرفت.

به گفته جبر، شورای کمیسیاران کمیسیون انتخابات عراق همچنین تصمیم گرفت که بنا به توصیه کمیته حقیقت یاب تایید شده از سوی هیئت دولت، مدیران دفاتر کمیسیون در استان های کرکوک و الانبار را نیز به دلیل ارتکاب تخلف، دستکاری نتایج و فساد مالی برکنار کند.

این در حالی است که نخست وزیر عراق در اوایل ماه گذشته میلادی تاکید کرده بود که کمیته تشکیل شده از سوی هیئت دولت برای رسیدگی به موارد مختلف اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، به تقلب در برخی مراکز اخذ رای پی برده و نتیجه گیری و توصیه های آن نیز به تایید هیئت دولت رسیده است.

کد خبر 73741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha