خواست اصلی جنبش تغییر انحلال منصب ریاست اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده جنبش تغییر در پارلمان کردستان، تأکید کرد که خواست اصلی جنبش تغییر انحلال منصب ریاست اقلیم کردستان بوده و به دلیل کمبود حد نصاب آرا با تعلیق این منصب موافقت کرده است.

به گزارش کردپرس، ایوب عبدالله در گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، گفت که جنبش تغییر، خواهان انحلال کامل منصب ریاست اقلیم کردستان بوده است، اما موفق به جمع آوری حد نساب آرا در پارلمان کردستان برای انحلال این منصب نشده و به دلیل نبود آرای لازم و به ناچار با انحلال این منصب موافقت کرده است.

نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق، با تأکید بر اینکه این حزب مسئله انحلال منصب ریاست اقلیم را در آینده نیز پیگیری می کند، گفت که در حال حاضر و بنا به مصوبه پارلمان این نهاد فقط به عنوان ارگانی اداری و اجرایی در اقلیم باقی مانده و اختیار قانونی نیز ندارد و تحت نظر نخست وزیری اقلیم خواهد بود.

وی افزود که جنبش تغییر سعی دارد در آینده با کسب رأی 56 نماینده پارلمان کردستان، منصب ریاست اقلیم را منحل کرده و یا آن را تبدیل به نهادی تشریفاتی کرده و رئیس آینده اقلیم نیز از طریق پارلمان انتخاب شده و اختیار اجرایی نداشته باشد.

کد خبر 73731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha