تلویزیون کردی زبان کودکان در ترکیه به خاطر پخش کلمۀ «کردستان» جریمه شد

سرویس ترکیه – تلویزیون کردی زبان کودکان ترکیه، Zark TV، به علت پخش دو ترانه که کلمۀ «کردستان» در آنها به کار رفته بود، به پرداخت جریمۀ نقدی و قطع موقت پخش برنامه هایش محکوم شد.

به گزارش کردپرس، Zarok TV تلویزیون کردی زبان کودکان در ترکیه به علت پخش دو ترانه که کلمۀ «کردستان» در آنها به کار رفته بود، جریمه شد.

شورای عالی رادیو و تویزیون ترکیه (RTÜK) پخش کلمۀ «کردستان» در این دو ترانه را «مصداق خدمت به اهداف یک سازمان تروریستی» خوانده و به همین خاطر این شبکۀ تلویزیونی کردی زبان را به پرداخت 5 درصد درآمد حاصل از پخش تبلیغات آن به عنوان جریمه و 5 بار قطع پخش برنامه هایش محکوم کرد.

شبکۀ تلویزیونی زاروک در ماه مارس سال 2015 به عنوان نخستین تلویزیون کردس زبان کودکان در ترکیه آغاز به کار کرد و به گونه های مختلف زبان کردی، کرمانجی، سورانی و زازایی، برنامه پخش می کرد. اما این شبکه پس از کودتای نافرجام 15 جولای توقیف شد و پس از مدتی «به شرط آن که برنامه هایش فرهنگ ترک را منعکس کنند»، مجدداً مجوز فعالیت گرفت. علاوه بر این، نهاد نخست وزیری ترکیه مقرر کرده بود 20 درصد کارتون ها و 40 درصد سایر برنامه های این شبکه باید به زبان کردی پخش شوند.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 73728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha