باید 30 درصد از کاندیداهای احزاب در انتخابات پارلمان کردستان را زنان تشکیل دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیسیون عالی انتخابات و رفراندوم اقلیم کردستان، اعلام کرد که طبق قوانین انتخاباتی اقلیم کردستان، باید 30 درصد از کاندیداهای احزاب برای شرکت در انتخابات آتی پارلمان کردستان را زنان تشکیل دهند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، ژیار دزه یی مسئول ثبت نام احزاب و ائتلاف های سیاسی در کمیسیون عالی انتخابات و رفراندوم اقلیم کردستان، ضمن اعلام شروط ثبت نام کاندیداهای احزاب و ائتلاف های اقلیم کردستان برای شرکت در انتخابات آتی پارلمان کردستان که قرار است 30 سپتامبر 2017 برگزار شود، گفت که طبق قوانین انتخاباتی اقلیم کردستان, یکی از شروط اصلی برای همه احزاب این است که باید حداقل 30 درصد کاندیدهای آنان را زنان تشکیل دهند.

وی افزود که باید شمار کاندیداهای هریک از احزاب و ائتلاف های سیاسی از سه کاندید کمتر نبوده و از 100 کاندید نیز بیشتر نباشد و کاندیداهای اقلیت نیز نباید بیشتر از5 نفر باشند و ارمنی ها نیز فقط مجاز به معرفی یک کاندید در این انتخابات هستند.

ژیار دزه یی با اشاره به اینکه تمامی احزاب و جریان هایی که کاندیداهای خود را در این انتخابات به کمیسیون معرفی و ثبت نام کرده اند، شروط اعلام شده کمیسیون را رعایت کرده اند، گفت که تاکنون فقط 4 حزب اقلیم از جمله حزب دمکرات و جماعت اسلامی، کاندیداهای خود را برای ثبت نام به کمیسیون معرفی کرده اند.

پیش‌تر سخنگوی این کمیسیون اعلام کرده بود که بر اساس درخواست احزاب و جریان ها مهلت ثبت نام کاندیدها تمدید شده و با پایان مدت تمدید شده، نام هیچ کاندیدی برای شرکت در انتخابات پذیرفته نمی شود.

آمار اولیه کمیسیون عالی انتخابات و رفراندوم اقلیم حاکی از این است که 3 میلیون و ٨٨ هزار و ٦٤٢ شهروند اقلیم، در این انتخابات واجد شرایط رأی دادن هستند.

کد خبر 73691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha