برخی به روابط ترکیه – روسیه حسودی می کنند

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به آفریقای جنوبی سفر کرده است پیش از دیدار با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ژورهانسبورگ عنوان کرده است: برخی به روابط ترکیه – روسیه حسودی می کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه استار، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به آفریقای جنوبی سفر کرده است در خلال اجلاس کشورهای عضو بریکس با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

هیئت ترکیه شامل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ، برات آلبایراک، وزیر خزانه داری ، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ، روحسار پکجان، وزیر تجارت ، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری و هاکان فیدان رئیس اطلاعات ملی ترکیه است و در پی تماس های دیپلماتیک مختلف در دیداری مهم با هیئت روسی گفتگو کرده اند.

اردوغان پیش از دیدار 2 جانبه خود با پوتین به خبرنگاران گفت: روابط ترکیه – روسیه در زمینه های اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی، تجاری و ... در تمام زمینه ها حقیقتا توسعه چشمگیری داشته است. حجم تجاری هدف میان 2 کشور 100 میلیارد دلار است. با این روند به این هدف نیز نزدیک خواهیم شد زیرا در این خصوص به باور قلبی دست پیدا کرده ایم. در زمینه گردشگری نیز تحولات بسیار خوبی رخ داده است. امسال نزدیک به 6 میلیون گردشگر روس از ترکیه بازدید خواهند کرد. همه این ها و موارد دیگر باعث شده است تا برخی حسودی رابطه ترکیه – روسیه را بکنند.

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در سخنانی عنوان کرده است: در خصوص این که از عهده بحران های مختلف برخواهیم آمد؛ روابطمان دائما با ترکیه ادامه خواهد داشت. در زمینه روابط اقتصادی نیز این روابط گسترش پیدا خواهد کرد. در سال گذشته حجم تجاری دو کشور 40.5 درصد افزایش داشته است و به 22 میلیارد دلار رسیده است. از این دیدار بسیار خرسندم. از همکاری های مشترک استقبال میکنم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha