تداوم حملات ترکیه موجب جان باختن 200 شهروند اقلیم کردستان شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرماندار منطقه سوران از توابع استان اربیل اقلیم کردستان اعلام کرد که به دلیل تداوم حملات هوایی ترکیه به اقلیم و حضور نیروهای پ.ک.ک،تاکنون 200 شهروند غیرنظامی اقلیم جان خود را از دست داده و 650 روستا نیز خالی از سکنه شده است.

به گزارش کردپرس، کرمانج عزت در گفتگو با رادیو کردی زبان نوا، گفت که حضور نیروهای پ.ک.ک، در خاک اقلیم کردستان و حملات ترکیه به خاک اقلیم که به صورت لشکر کشی و ورود به عمق خاک اقلیم و حملات هوایی و توپخانه ای صورت گرفته، موجب نارضایتی و مشکلات فراوان برای شهروندان اقلیم به ویژه در مناطق مرزی شده است.

فرماندار منطقه سوران از توابع اربیل افزود که تاکنون به دلیل حملات هوایی و توپخانه یا ترکیه علیه مناطق اقلیم کردستان که به بهانه وجود نیروهای پ.ک.ک، صورت می گیرد؛ دست کم 200 شهروند اقلیم جان خود را از دست داده و 650 روستا نیز خالی از سکنه شده و به دلیل تداوم درگیری های میان پ.ک.ک، و ترکیه و حملات هوایی، امکان بازسازی این روستاها وجود ندارد.

وی تأکید کرد که پ.ک.ک، نباید مشکلات خود با ترکیه را به بهای زیان و آسیب به اقلیم کردستان حل کند؛ زیرا این شرایط موجب نارضایتی شدید میان مردم اقلیم شده است.

پیش‌تر نیز سرلشکر جبار یاور دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در مصاحبه‌ با کردپرس، با اشاره‌ به‌ عملیات زمینی و هوایی ارتش ترکیه‌ در مرزهای اقلیم کردستان از سال 2007 به‌ بعد به‌ بهانه‌ حضور نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در این مناطق، گفت که این حملات موجب نابودی زیرساخت های این مناطق و ویرانی بیمارستان، مدارس و منازل مسکونی شده است.

ارتش ترکیه دارای بیش از 20 پایگاه نظامی و اطلاعاتی در اقلیم است و از ماه مارس 2018 نیز وارد عمق 30 کیلومتری خاک اقلیم کردستان شده و عملیات نظامی گسترده ای را همراه با حملات هوایی و توپخانه ای در این مناطق آغاز کرده است.

مردم اقلیم با برگزاری تظاهرات و تجمعات پی در پی خواهان خروج نظامیان ترکیه از اقلیم و توقف حملات این کشور شده و مقامات دولتی نیز بر ضرورت خروج پ.ک.ک، از اقلیم برای پایان دادن به این درگیری و حملات تأکید می کنند.

کد خبر 73651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha