مهمترین تحولات روز پنجشنبه 4/5/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز پنجشنبه 4 مرداد 1397 در کشور ترکیه می اندازیم

  • فستیوال فرهنگی کردها در درسیم بعد از 18 سال برگزاری، مجوز دریافت نکرد

18مین دوره فستیوال فرهنگی – طبیعت موسوم به مونزور (Munzur) که همه ساله از 26 لغایت 29 جولای در استان کردنشین درسیم از سوی فدراسیون انجمن های درسیم برگزار می شد امسال موفق به کسب مجوز از سوی استانداری درسیم نشده است.

  • نماینده HDP در پارلمان ترکیه: 60 نفر که در چارچوب وضعیت اضطراری اخراج شدند دست به خودکشی زده اند

عمر فاروق گَرگَرلی اوغلو، نماینده کوچاعلی در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرده است: 60 تن از کسانی که در وضعیت اضطراری از کار اخراج شده و یا زندانی شدند دست به خودکشی زده اند.

  • وزیر دفاع ترکیه: ارتش ترکیه هنوز از جماعت گولن پاکسازی نشده است

خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه در اظهاراتی با اشاره به فعالیت های جماعت گولن در درون ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه عنوان کرده است: اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا ارتش ترکیه از جماعت گولن به طور کامل پاکسازی شده است یا نه؟! جواب منفی است. نمی توانیم بگوییم پاکسازی شده است. برای این کار مبارزه ادامه دارد.

  • واکنش نماینده HDP به لغو فستیوال فرهنگی مونزور در درسیم ترکیه: دولت ترکیه بار دیگر سیاست انکار و نادیده گرفتن کردها را اتخاذ کرده است

علیجان اونلو، نماینده تونجلی در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به لغو فستیوال فرهنگی کردها در درسیم بعد از برگزاری 18 دوره عنوان کرده است: این سنت 18 ساله کردهای منطقه 2 سال است که به دلایل امنیتی مانع از برگزاری آن می شوند. ممنوعیت دیدار مردمان منطقه در این مراسم در واقع سرکوب خواسته زندگی مشترک ملت است.

  • بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه در محکومیت حمله تروریستی داعش در سویدا سوریه

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای حملات اخیر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در منطقه سویدا سوریه که بیش از 250 کشته به جا گذاشته است را به شدت محکوم کرده است.

  • روزنامه هابر ترک: پوتین، بشار اسد را برای قبول فدرالیسم شمال سوریه راضی کرده است

سردار تورگوت، نویسنده روزنامه هابرترک و نماینده این روزنامه در واشنگتن در آخرین مقاله خود در روزنامه هابر ترک با عنوان «توافق بزرگ سوریه» با اشاره به دیدار اخیر ولادمیر پوتین – دونالد ترامپ در هلسینکی عنوان کرده است: پوتین، بشار اسد را برای قبول فدرالیسم شمال سوریه راضی کرده است

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha