کشته‌شدن 1059 غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به عراق و سوریه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ائتلاف تحت رهبری آمریکا جدیدترین آمار مربوط به غیر نظامیان قربانی حملات هوایی خود در عراق و سوریه را اعلام کرد و از کشته شدن بیش از هزار نفر در نتیجه این حملات خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، فرماندهی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا عصر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حملات هوایی ائتلاف از آغاز عملیات نظامی آن در خاک عراق و سوریه در سال 2014 میلادی تاکنون جان بیش از هزار غیر نظامی را گرفته است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف بین المللی در بیانیه خود در این باره آورده است: با استناد به اطلاعات در دسترس، گروه عملیات مشترک یکپارچه برآورد می کند که از آغاز عملیات "عزم راسخ" تاکنون دست کم هزار و 59 غیر نظامی به صورت غیر عمد و در نتیجه حملات هوایی ائتلاف جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که آمار رسمی ائتلاف ضد داعش تفاوت زیادی با برآوردهای سازمان های بین المللی دارد جایی که سازمان ناظر بر پیامدهای جنگ موسوم به «ایروارز» تاکید دارد که حملات هوایی ائتلاف در عراق و سوریه تاکنون جان دست کم پنج هزار و 637 غیر نظامی را گرفته است.

یادآور می شود که ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا از ماه آگوست سال 2014 میلادی تاکنون در حال انجام عملیات نظامی در خاک عراق و سوریه است در حالی که برای این کار موافقت بغداد را دریافت کرده اما دمشق با آن مخالف است.

کد خبر 73640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha