بازوند: باید کار کردن در بین مردم کرمانشاه تبدیل به ارزش شود

سرویس کرمانشاه - عصر امروز نشست مدیران بانک های استان با استاندار کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه عصر امروز میزبان نشست مدیران بانک های استان با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه بود.

در این نشست مدیران بانک های استان به نوبت مشکلات و معضلات سیستم بانکی را تشریح و به ارائه راهکار پرداختند.

یکی از مشکلات سیستم بانکی استان که توسط مدیران اکثر بانک ها بر آن تاکید شد، کم شدن منابع به دلیل امهال و عدم بازپرداخت تسهیلات توسط دریافت کنندگان این تسهیلات بود.

مدیران بانک های دولتی با انتقاد از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به دلیل عدم کارشناسی درخواست های مدیران واحد های تولیدی برای طرح پرونده معوقات در ستاد تسهیل موانع تولید تاکید کردند و خواستار بررسی کارشناسی پرونده ها برای طرح در این ستاد شدند.

دیگر درخواست مدیران سیستم بانکی استان از استاندار تعطیلی روزهای پنجشنبه به دلیل ایجاد انگیزه بین کارکنان و بالا رفتن بازدهی سیستم بود.

پس از بیان نظرات توسط مدیران بانک ها، بازوند استاندار کرمانشاه مطالبی را عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در مدت 9 ماه حضورم در استان باید اذعان کنم سیستم بانکی بصورت هماهنگ تمایل به حل مشکلات استان دارند که امری بسیار خشنود کننده است.

بازوند افزود: در زمان زلزله بانک ها انصافا عملکرد خوبی داشتند که جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیر ارشد استان اظهار کرد: به شخص رئیس جمهور عرض کردم بانک ها در زمان زلزله همکاری و کمک خوبی به مجموعه مدیریتی استان داشتند.

استاندار گفت: مدیران اجرایی و سیستم بانکی وارث وضعیت نابسامان اقتصادی استان بوده اند و گواه این وضعیت نابسامان وجود 172 هزار بیکاری در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلاتی مانند بیکاری با احداث یک یا دو کارخانه رفع نمی شود بلکه باید با مشارکت و حضور مردم این معضل رفع شود.

هوشنگ بازوند گفت: باید کار را ارزش و بیکاری را ضد ارزش کنیم، اما متاسفانه در کرمانشاه افراد بیکار این احساس را ندارند که این نگاه باید توسط خود مردم تغییر کند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه اظهار داشت: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است و به این دلیل بانک ها و بخش خصوصی باید با هم تعامل داشته باشند.

بازوند با انتقاد به تعدادی از مدیران بخش خصوصی، گفت: متاسفانه تعدادی از مدیران واحد های تولیدی پس از اخد تسهیلات از بانک های تمام آن را برای واحد تولیدی هزینه نمی کنند و بخشی از آن را در جاهای غیر هزینه می کنند که همین امر موجب به سرانجام نرسیدن آن پروژه و در نهایت تنش بین بانک و گیرنده تسهیلات خواهد شد.

استاندار افزود: زلزله با وجود تهدید برای بسیاری فرصت است به طور مثال بعضی از گیرندگان تسهیلات تقاضای امهال وام های خود را دارند در صورتی که شاید هیچ ربطی به زلزله نداشته باشند اما دنبال فرصت سازی هستند.

مدیریت ارشد استان در خصوص ایراد سیستم بانکی به موارد مطرح شده در ستاد تسهیل رفع موانع تولید، گفت: جلسه ای با حضور اعضای ستاد تسهیل و مدیران بانک ها برگزار خواهیم کرد تا مشکلات مطرح شده رفع گردد.

هوشنگ بازوند در خصوص افرادی که معوقات بانکی را بدون دلیل پرداخت نمی کنند اظهار داشت: باید برای بررسی معوقات بانکی کارگروهی تشکیل و نسبت به شناخت و معرفی افرادی که از بانک ها سوء استفاده می کنند و به آن ها ضربه می زنند به دستگاه قضایی اقدام شود.

کد خبر 73638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha