بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه در محکومیت حمله تروریستی داعش در سویدا سوریه

سرویس ترکیه - وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای حملات اخیر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در منطقه سویدا سوریه که بیش از 250 کشته به جا گذاشته است را به شدت محکوم کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای کتبی حملات اخیر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در منطقه سویدا سوریه که بیش از 250 کشته به جا گذاشته است را به شدت محکوم کرده است.

در این بیانیه آمده است:

ترکیه به‌ عنوان یکی از اعضای ائتلاف بین ‌المللی؛ برای مبارزه با گروه ‌های تروریستی با اولویت داعش و PKK/PYD/YPG مصمم است. عزم ترکیه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون ثابت شد. ریشه کن کردن کامل تروریسم در سوریه تنها با از میان برداشتن شرایط رشد و نمو گروه ‌های تروریستی تحقق پیدا خواهد کرد. راهکار این مسئله نیز راه حل سیاسی با استفاده از مذاکرات معتبر است.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: حمله انتحاری داعش به غیرنظامیان سویدا؛ از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی سوریه در جنوب شرق سوریه باعث مرگ حدود 250نفر شده است. به گزارش خبرگزاری رسمی «سانا»، یکی از 3 تروریست داعشی توانسته بمب خود را منفجر کند و دو تن دیگر نیز قبل از انفجار کشته شدند. مرکز سویدا تحت کنترل دولت مرکزی است، اما حضور داعش در شمال شرق این استان ادامه دارد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha