احتمال تعویق انتخابات پارلمان کردستان به دلیل واهمه احزاب از نتایج آن

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک تحلیل گر سیاسی در اقلیم کردستان پیش‌بینی کرد که تعویق انتخابات پارلمان کردستان به دلیل بحران های سیاسی موجود در اقلیم و واهمه احزاب از نتایج آن و کاهش آرا، محتمل است.

به گزارش کردپرس، در حالی که موعد قانونی انتخابات پارلمان کردستان ماه ها به دلیل بحران های سیاسی و اختلافات میان احزاب اقلیم و همچنین رویدادهای پس از رفراندوم استقلال اقلیم به تعویق افتاده و نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان 30 سپتامبر 2018 را به عنوان موعد جدید برگزاری انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان تعیین کرد؛ اما محمد رئوف تحلیل گر مسائل سیاسی در اقلیم کردستان پیش‌بینی می کند که این انتخابات در موعد تعیین شده جدید نیز برگزار نمی شود.

وی در گفتگو با بخش کردی رادیو صدای آمریکا، تأکید می کند که مشکل و مانع اصلی در برگزاری انتخابات پارلمانی در اقلیم، واهمه و نگرانی احزاب سیاسی از نتایج انتخابات و نیز تأثیر منفی وضعیت بحرانی عراق و اقلیم و اعلام نشدن نتایج نهایی انتخابات دوره چهارم مجلس عراق بر آن است.

وی افزود که احزاب از کاهش آرای خود در این انتخابات و کاهش مشارکت مردمی و همچنین وقوع تقلب در انتخابات نگران هستند و از سوی دیگر تبعات انتخابات عراق هنوز وجود دارد و احزاب فرصت کمی برای زدودن نگرانی های مردمی و ایجاد امید در آنان برای مشارکت در انتخابات دارند.

همچنین گفت که به دلیل آنچه در انتخابات عراق روی داده و احزاب یکدیگر را به تقلب متهم کرده و از سوی دیگر علیرغم بازشماری دستی آرا، اختلافات و اعتراضات رفع نشده است، مردم از انتخابات نامید شده و در مورد تأثیرگذاری انتخابات و مبارزه پارلمانی دچار شک و گمان شده اند.

وی تأکید کرد که مردم اقلیم این پرسش را مطرح می سازند که آیا انتخابات پارلمانی می تواند تغییری اساسی در اقلیم ایجاد کند و این مسئله می تواند مشارکت آنان در انتخابات و در نتیجه آرای احزاب را کاهش دهد و به همین دلیل احزاب نیز از برگزاری انتخابات واهمه دارند و بیشتر آنان برای تعویق انتخابات تلاش می کنند.

کد خبر 73630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha