بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان علیه اظهارات نماینده ایلام در مجلس پیرامون FATF

سرویس ایلام - شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ایلام در بیانیه‌ای خطاب به نماینده مجلس این استان، میرزایی را به مطالعه دقیق قانون اساسی دعوت کرده است تا دیگر شاهد اظهارات مغایر با سیاست‌های کلی نظام وی نباشیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ایلام در بیانیه ای خطاب به نماینده مجلس این استان، نوشت: جناب آقای میرزایی؛ در وضعیت کنونی باید منافع مردم و نظام در برابر لایحه fatf و دیگر لوایح در نظرگرفته شود و سنجیده‌تر اظهارنظر نمود.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بااستناد به بند ۱ اصل۱۱۰قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام ونظارت برحسن اجرای آن‌ها برعهده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌باشد که طی ابلاغیه‌ای درمورخه۱۳۹۳/۲/۲۲از جانب رهبری این مسئولیت برعهده بازوی مشورتی خود (مجمع تشخیص مصلحت نظام) محول شد، درهمین راستایکی از وظایف مهم مجلس شورای اسلامی ارسال لوایح وطرح‌های مجلس پس ازاعلام وصول به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد.


بر این اساس پس از اعلام وصول لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو)، این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شد وپس ازبررسی توسط این مجمع، کنوانسیون پالرمو وسایربند‌های مورددرخواست گروه fatf که درجهت شناسایی دقیق فعالیت‌های اقتصادی اشخاص حقیقی وحقوقی است، مغایر با سیاست‌ها کلی نظام و امنیت ملی تشخیص داده شده است.

حال جای سئوال است که چرا با وجود دلایل محکم و مستدل برای اظهارنظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظارت صحیح این مجمع بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، جناب آقای جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی برچه منطق واساسی اظهارعدم ورود این بازوی مشورتی رهبری که در سال‌های گذشته با کارنامه درخشانی که در مصلحت سیاست‌های کلی نظام داشته است، را دارد؟

آیا غیر از این است که هر شخص حقیقی و حقوقی در جمهوری اسلامی ایران بایدپایبند به قانون اساسی کشور باشد؟

مشخص است که اظهارات این نماینده مجلس در رابطه با این مسئله خام و نسنجیده می‌باشد، چرا که هر عقل سلیمی درک میکند که در این لایحه (پالرمو) به جز زمینه سازی برای تشدید تحریم‌ها وفشار اقتصادی هرچه بیشتر به مملکت چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت.

جناب آقای میرزایی تجربه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نشان داد که گذشته جنابتان خالی از اشتباه نبوده است و به جای اینکه مدافع منافع مردم باشیدوازحق مردم دفاع کنید، خودتان رادرمقام وکیل الدوله معرفی نمودید.

حال دروضعیت کنونی بایدمنافع مردم و نظام در برابر این لایحه ودیگر لوایح درنظرگرفته شود و سنجیده‌تر اظهارنظر نمود.

درپایان نیز آقای میرزایی رابه مطالعه دقیق قانون اساسی دعوت می‌کنیم تا دیگر شاهد اظهارات مغایر با سیاست‌های کلی نظام از جانب ایشان و دیگر حضرات نباشیم؛ و السلام علی من اتبع الهدی.

کد خبر 73621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha