کُردهای سوریه در کمپ آوارگان یونان هم از دست داعش آرامش ندارند

سرویس جهان- کردهای سوریه که در جزیره لسبوس یونان اسکان یافته اند از ترس حملات هواداران و اعضای داعش که از دیرالزور سوریه آمده اند اردوگاه موریا را ترک کرده و در یک زمین فوتبال در این جزیره چادر زده اند.

به گزارش کردپرس، روز 25 می امسال، خبر درگیری میان آوارگان کرد و دیگر آوارگان سوریه در جزیره لسبوس یونان، کمی دورتر از ترکیه که آوارگان برای رفتن به اروپا از آن استفاده می کنند، به یکی از مهم ترین خبرهای آن روز تبدیل شد. در آن زمان گفته شد که اختلافات فرهنگی و سیاسی عامل بوجود آمدن درگیری میان اعراب و کردهای آواره سوریه در این کمپ آوارگان بوده است.

آما سایت خبری اینترسپت در گزارش مشروحی که از این اردوگاه تهیه کرده، نفوذ اعضای داعش در میان آوارگان پس از تسلط نیروهای کرد بر منطقه دیرالزور ترکیه و فرار آنها به همراه سایر آوارگان به جزیره لسبوس را عامل نزاع عنوان کرده است. شاهدان عینی گفته اند حدود 30 مرد نقابدار عرب زبان پس از شناسایی کردها و کافر خطاب کردن آنها، از این که کردهای آواره به سبک داعش اقدام به انجام عبادات نمی کنند خشمگین شده اند و بر سر آنها ریخته اند.

بر اساس آمارهای غیررسمی، حدود 7000 آواره از استان دیرالزور سوریه در اردوگاهی به نام موریا در جزیره لسبوس پناه گرفته اند که نزدیک به 300 تن از آنها کردهای منطقه کردنشین عفرین هستند که پس از حمله ژانویه سال گذشته ترکیه به این منطقه آواره شده و راه اروپا را در پیش گرفته اند.

کردهای ساکن اردوگاه آوارگان موریا به این سایت خبری گفته اند از زمان حملات اعرابی که گمان می رود وابسته به گروه تروریستی داعش باشند مجبور شده اند اردوگاه را ترک کنند زیرا این فراد همچنان کردها را کافر خطاب کرده و تاکید دارند آنها باید رفتارهای خود را تغییر داده و عبادات را طبق توصیه های آنها انجام دهند در غیر این صورت تنبیه خواهند شد.

کردهای سوریه که در این اردوگاه ساکن شده اند گفته اند تاکنون بیش از 170 تن از کردها از این اردوگاه بیرون آمده و جرئت بازگشت به اردوگاه مشترک را ندارند.

کردها مجبور شده اند در زمین بازی فوتبال در جزیره لسبوس چادر برپا کنند. مقامات این جزیره یونانی هم حاضر نشده اند هیچ توضیحی بابت گلایه کردها از نحوه مدیریت کمپ های آوارگان ارائه کنند.

دو تن از محققان حوزه حقوق بشر تایید می کنند که تجربیات کردها از زندگی با هواداران داعش در کمپ موریا با تاکتیک های داعش در زمان ضعف برای عضو گیری و سازماندهی مجدد تطابق دارد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 73617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha