پوتین، بشار اسد را برای قبول فدرالیسم شمال سوریه راضی کرده است

سرویس ترکیه - سردار تورگوت، نویسنده روزنامه هابرترک و نماینده این روزنامه در واشنگتن طی آخرین مقاله خود در روزنامه هابر ترک با عنوان «توافق بزرگ سوریه» با اشاره به دیدار اخیر ولادمیر پوتین – دونالد ترامپ در هلسینکی عنوان کرده است: پوتین، بشار اسد را برای قبول فدرالیسم شمال سوریه راضی کرده است

به گزارش کردپرس، سردار تورگوت، نویسنده روزنامه هابرترک و نماینده این روزنامه در واشنگتن طی آخرین مقاله خود در روزنامه هابر ترک با عنوان «توافق بزرگ سوریه» با اشاره به دیدار اخیر ولادمیر پوتین – دونالد ترامپ روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی عنوان کرده است: روندی که با مکانیزم های بسیار مخفی آغاز شده بود در این دیدار به صراحت خود را نشان داد. علی رغم این که عنصرهای توافق در خصوص سوریه از قبل نوشته نشده بود بعد از گفتگویی که با کارشناسان اسرائیل و روسیه در واشنگتن داشتم ابعاد این توافق بیشتر مشخص شده است. این توافق بزرگ که به صورت طبیعی ترکیه را بسیار از نزدیک مرتبط می کند باعث شده است که از دیدار ولادمیر پوتین با رجب طیب اردوغان در روزهای آینده در واشنگتن سخن به میان آید. منابع اطلاعاتی در واشنگتن عنوان کرده اند که این دیدار در قالب مذاکرات آستانه بوده و پوتین در خصوص دیدار با ترامپ به ایران و ترکیه توضیح خواهد داد که برای تامین امنیت ملی این دو کشور چه اقداماتی صورت داده است.

وی در ادامه نوشته است: ولی در خصوص یکی از بندهای توافق بزرگ سوریه که میان آمریکا – روسیه به وجود آمده است موضوع کردهای سوریه مطرح است. بر این اساس کردهای سوریه به مانند کردهای عراق از دولت مرکزی جدا نخواهند شد ولی یک ساختار خودمختار و آزاد فرهنگی برای آنان ایجاد خواهد شد. روس هایی که در واشنگتن هستند به این طرح "مدل عراق" می گویند و عنوان کرده اند که پوتین نیز در این خصوص بشار اسد رئیس جمهور سوریه را راضی کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 73596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha