سازمان اطلاعات ملی ترکیه دست به جاسوسی در آلمان زده است

سرویس ترکیه - تشکیلات محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان (BfV) که از آن به عنوان سرویس اطلاعات داخلی آلمان نیز یاد می شود در گزارش سال 2017 میلادی خود عنوان کرده است: میت در آلمان دست به جاسوسی های متعددی زده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، تشکیلات محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان (BfV) که از آن به عنوان سرویس اطلاعات داخلی آلمان نیز یاد می شود در گزارش سال 2017 میلادی خود با اشاره به فعالیت های مختلف سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) در کشور آلمان عنوان کرده است: میت در آلمان دست به جاسوسی های متعددی زده است.

در این گزارش که از سوی وزارت کشور فدرال و دایره محافظت از قانون اساسی فدرال آلمان منتشر شده است با تاکید بر این که میت در آلمان به صورت فعال اقداماتی انجام می دهد تاکید کرده است: از سال 2016 میلادی میت اقدام به جمع آوری آدرس های محل سکونت و تصاویر مختلفی از شخصیت های وابسته به جماعت گولن در آلمان، سازمان ها و انجمن های نزدیک به جماعت گولن، روزنامه نگاران، معلم ها و مربی ها، اعضای انجمن و اعضای پارلمان آلمان کرده است. در این خصوص نیز به صورت سیستماتیک یک جریان اطلاعات در آلمان را به وجود آورده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 63567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha