جاده های مرگبار کردستان و بی تدبیری مسئولان

سرویس کردستان- وضعیت نامناسب جاده های کردستان و افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای، مشکلات زیادی را نصیب استان محروم کردستان نموده است.

به گزارش کردپرس؛ با توجه به اخبار و آمارهای منتشر شده، استان کردستان رتبه اول بیشترین رشد تلفات حوادث رانندگی را در اوایل امسال نصیب خود کرده است و قابل توجه تر اینکه طی روزهای اخیر در محورهای اصلی مواصلاتی شهرستان سقز به عنوان کریدور شمال غرب با جنوب و جنوب غرب متاسفانه تصادفات رانندگی و خسارات جانی و مالی ناشی از آن افزایش چشمگیری داشته است.

نبود زیرساخت های ارتباطی، جاده های باریک با پیچ و خم های زیاد، خودروهای بی کیفیت و عامل انسانی دست به دست هم داده اند تا یک جنگ خونین و اقتصادی دلخراش در جاده های کردستان به ویژه شهرستان سقز بوجود آورند. جنگی که آسیب های روحی و روانی، مشکلات خانوادگی، اجتماعی و... آن قابل ارزیابی نیست.

جاده های ارتباطی مهمترین چالش و تهدید پیش روی کوردستان است، متاسفانه طی روزهای گذشته بر اثر کشته و زخمی شدن ده ها نفر از همشهریانمان، هنوز رد خون در جاده ها خشک نشده است. جاده هایی که آرام پیچ می خورد و سرنشینان را به کام مرگ می فرستد.

توسعه زیرساخت های ارتباطی یکی از شاخص های اصلی توسعه در هر جامعه می باشد که این مسئله هنوز در سقز لنگ می زند و نتوانسته است، محقق گردد با این اوصاف برای افکار عمومی این سوال پیش می آید که مسئولان مرتبط در شهرستان آیا تخصص، تجربه فنی، عملی و اجرایی جهت نظارت بر طرح و پروژه های اجرایی در این حوزه دارند.

با کمال تاسف زخمی کردن طرح و پروژها و افتتاح های چندباره و نیمه تمام (کمربندی سقز-بوکان، پل آدینان، محورهای سقز به شهرهای اطراف، جاده های روستایی و...) در این دیار امری عادی شده است، چه کسانی در برابر این سهل انگاری ها مسئولند؟ مدیرانی که آمدند و رفتند و ندای توسعه و آبادانی برای این دیار سر می دادند، الان دقیقا کجا هستند؟

دیگر مردم ما از شعارزدگی، جلسه و نشست های بی نتیجه به اندوه آمده اند که خروجی آن شده کاهش اعتماد اجتماعی و افزایش هزینه های سرمایه اجتماعی.

باید سنگ تمام گذاشت و در عمل اثبات نمود و با بکارگیری تمامی عوامل در عرصه اجرایی این کابوس را پایان بخشید‌ تا هر روز شاهد داغدار شدن خانواده های این دیار نباشیم.

کد خبر 63524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha