حمله تروریستی استانداری اربیل وزیر امور داخلی اقلیم کردستان را به پارلمان می‌کشاند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کمیسیون امنیت و امور داخلی در پارلمان کردستان اعلام کرد که پارلمان، وزیر امور داخلی اقلیم را به منظور ارائه توضیح در مورد چرایی و چگونگی حمله تروریستی به استانداری اربیل به پارلمان فرا می خواند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، قادر رزگه یی با اشاره به اینکه حمله تروریستی در اربیل، پیش‌تر نیز سابقه داشته؛ تأکید کرد که تکرار چنین حملاتی در شهر مهمی چون اربیل، امنیت شهروندان را به خطر می اندازد.

دبیر کمیسیون امنیت و امور داخلی در پارلمان کردستان گفت که این کمیسیون در انتظار اعلام نتایج تحقیقات در خصوص این حمله است و اگر نتایج این تحقیقات واقعی نباشد، وزیر امور داخلی اقلیم را به منظور ارائه توضیحات لازم به پارلمان فرا می خواند.

وی اشاره کرد که این کمیسیون اکنون در حال بررسی مسئله فراخواندن وزیر امور داخلی به پارلمان است و گفت که شورای امنیت اقلیم کردستان نیز در خصوص این حمله مسئول است، اما هیچ قانونی در اقلیم وجود ندارد که پارلمان بتواند شورای امنیت را در این خصوص مورد بازخواست قرار دهد، زیرا این شورا از زیرمجموعه های نهاد ریاست اقلیم است و اختیارات اجرایی این منصب نیز به نهاد نخست وزیری واگذارشده است.

روز دوشنبه 1 مرداد/23 جولای افراد مسلح ناشناس به ساختمان استانداری اربیل حمله کردند و این حمله با کشته شدن سه مهاجم و یکی از کارمندان استانداری اربیل و مجروح شدن یک نیروی امنیتی پایان یافت.

کد خبر 63497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha