سفر هیئت اقتصادی عربستان به اربیل با فرمان محمد بن سلمان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هیئتی متشکل از سرمایه گذاران و مقامات اقتصادی عربستان سعودی، به فرمان ولیعهد این کشور، به اربیل سفر کرده و با نخست وزیر اقلیم کردستان، در مورد گسترش همکاری های اقتصادی، دیدار کردند.

به گزارش کردپرس، سایت رسمی حزب دمکرات کردستان گزارش داد که هیئتی عمدتاً اقتصادی متشکل از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و برخی مقامات اقتصادی عربستان سعودی، دوشنبه 1 مرداد/23 جولای، به منظور بررسی راهکارهای توسعه روابط تجاری اقلیم کردستان و عراق به اربیل سفر کردند.

این هیئت اعلام کرده اند که این سفر به فرمان و درخواست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انجام شده است.

در دیدار این هیئت با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، مسائلی چون، راهکارهای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان اقلیم و عربستان، زمینه سازی فعالیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان سعودی در بخش های صنعتی و کشاورزی و گردشگری اقلیم، آغاز پروازهای مستقیم میان اربیل و ریاض و افتتاح شعبه بانک سعودی در عراق و اقلیم، مورد بحث و رایزنی دو جانبه قرار گرفت.

هیئت سعودی تأکید کردند که اقلیم می تواند به عنوان دروازه آغاز فعالیت های اقتصادی عربستان در اقلیم و عراق نقش داشته باشد و طرفین توافق کردند که کنفرانسی به این منظور با حضور تولیدکنندگان و سرمایه داران عربستان، اقلیم و عراق و مقامات مربوطه این طرف ها برگزار شده و هیئت مشترکی نیز برای پیگیری و اجرای توافقات فی‌مابین تشکیل شود.

نیچروان بارزانی در این دیدار آمادگی اقلیم کردستان را برای همکاری با سرمایه گذاران عربستان در زمینه های اقتصادی و تجاری و توسعه روابط اقتصادی عراق و اقلیم با عربستان اعلام کرد و خواستار انجام دادن اقدامات عملی در این خصوص شد.

کد خبر 63480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha