YPG برای جلوگیری از کشته شدن بیشتر شهروندان تصمیم به تخلیه مرکز عفرین گرفت

سرویس سوریه - نوری محمود، سخنگوی نیروهای مدافع خلق YPG در اظهاراتی با اشاره به عدم جنگیدن نیروها در مرکز عفرین عنوان کرد: نیروهای YPG برای جلوگیری از کشته شدن بیشتر شهروندان عادی تصمیم به تخلیه شهر گرفتند.

به گزارش کردپرس به نقل از هاوار نیوز، نوری محمود، سخنگوی نیروهای مدافع خلق YPG در اظهاراتی با اشاره به عدم جنگیدن نیروها در مرکز عفرین هنگام حمله نیروهای ارتش آزاد سوریه – ارتش ترکیه به این شهر و تخلیه مرکز عفرین عنوان کرد: نیروهای YPG برای جلوگیری از کشته شدن زیاد شهروندان عادی تصمیم به تخلیه شهر گرفتند. ما متوجه این موضوع بودیم. به همین خاطر برای جلوگیری از قتل عام بیشتر شهروندان عادی تصمیم به تخلیه شهر گرفتیم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ترکیه با سلاح های اسرائیلی، آلمانی، آمریکایی، روسی، ایتالیایی، کره جنوبی، هلندی، ژاپنی و بسیاری دیگر از کشورهای توسعه یافته جهان به وسیله نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه که گروه های رادیکال القاعده می باشند به مردم کرد عفرین حمله کردند. از آسمان نیز صدها جنگنده به بمباران عفرین پرداختند. این درحالی است که YPG به مدت 2 ماه تنها با سلاح های سبک جنگید. در حالی که ترکیه با جنگنده های آمریکایی عفرین را بمباران می کرد؛ ایالات متحده آمریکا از استفاده سلاح های آمریکایی که به ارتش دموکراتیک سوریه داده بود علیه ترکیه ممانعت به عمل آورد.

نوری محمود خاطرنشان کرد: چنین حمله بی رحمانه ای حتی در طول دو جنگ جهانی هم به یک شهر صورت نگرفته بود. در مناطق کردنشین از جمله سور و جزیره قتل عام های بزرگی رخ داده و به غیر از فرانسه تمام کشورهای جهان این قتل عام ها را تشویق کرده اند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 63434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha