گزارش وزارت خارجه آمریکا در خصوص قاچاق انسان در عراق و اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت خارجه آمریکا طی گزارشی با اشاره به افزایش پدیده قاچاق و تجارت انسان در عراق و اقلیم کردستان، اربیل و بغداد را به بی توجهی در زمینه مبازره با این پدیده متهم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در مورد معضل قاچاق و تجارت انسان از افزایش چشمگیر این پدیده در عراق و اقلیم کردستان خبر داده و نیروهای امنیتی را به دست داشتن در پدیده قاچاق آوارگان سوری و به ویژه زنان و دختران آواره متهم کرده است.

این گزارش ضمن اشاره به اینکه دولت اقلیم کردستان سه مرکز را برای حمایت از زنان قربانی خشونت و قاچاق انسان و رسیدگی به آنان، ایجاد نموده؛ اما این انتقاد را مطرح می کند که اربیل تاکنون گزارشی در مورد این قربانیان منتشر نساخته است.

وزارت خارجه آمریکا به موارد قاچاق انسان و خشونت علیه خانواده‌های عناصر داعش در کمپ های آوارگان اقلیم نیز اشاره کرده و حل معضلات اجتماعی و اختلافات قبیله ای و عشیره ای در عراق از طریق تملک اجباری زنان و دختران از جمله رسم خون بس و نیز ازدواج اجباری را به عنوان موارد قاچاق انسان برشمرده است.

این گزارش دولت عراق متهم می سازد که به حداقل اصول و مبانی مبارزه با قاچاق انسان و محاکمه و مجازات متجاوزین پایبند نیست و بخشی از مقامات و مسئولین عراقی را نیز به دست داشتن در روند قاچاق و تجارت انسان متهم کرده و این مسائل را از عوامل افزایش پدیده قاچاق انسان دانسته است.

همچنین این گزارش به پدیده کودکان کار در عراق و استفاده از آنان در نیروهای شبه نظامی و اجبار زنان آواره و کارگران خارجی به تن فروشی نیز اشاره کرده و با اشتباه و ناقص دانستن روند رسیدگی دادگاه های عراق به این موارد، دادگاه ها را نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل افزایش پدیده قاچاق انسان معرفی کرده است.

کد خبر 63425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha