آمریکا مواضع خود در شنگال را تقویت می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در حالی که پیش‌تر منابع خبری در شنگال از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه خبر می دادند؛ یکی از مقامات اتحادیه میهنی تأکید کرد که آمریکا سرگرم تقویت پایگاه نظامی و مواضع خود در شنگال است و کنترل کامل منطقه را در دست دارد.

به گزارش کردپرس، صالح گرگری مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در شنگال طی گفتگو با سایت خبری SNNاعلام کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در کوه شنگال که مدتی پیش وارد منطقه شدند، هنوز در شنگال حضور دارند و در حال تقویت پایگاه نظامی و مواضع خود در این منطقه هستند.

وی با اشاره به تداوم فعالیت های این نیروها گفت که نیروهای آمریکایی تمام منطقه شنگال را تحت نظر داشته و به دلیل موقعیت استراتژیک کوه شنگال توانایی رصد تمامی تحرکات نیرو در این منطقه را داشته و می توانند هرگونه تحرکات نظامی را تحت نظر بگیرند.

همچنین اعلام کرد که روزانه هواپیما و بالگردهای جنگی آمریکا به این پایگاه در شنگال تردد داشته و آمریکا در حال توسعه هرچه بیشتر مواضع و پایگاه خود در منطقه است و تمام مناطق مرزی میان عراق و سوریه و ترکیه در شنگال را تحت نظر دارد.

به گفته این مقام اتحادیه میهنی تاکنون هیچ یک از نیروهای حاضر در منطقه نتوانسته اند که به محل پایگاه نظامی آمریکا در شنگال نزدیک شوند و هیچ اطلاعی از تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در این پایگاه در دست نیست، اما وجود آنان می تواند مانع از بروز هرگونه حمله و درگیری در منطقه شود.

این در حالی است که اوایل خردادماه جاری مقامات اقلیم کردستان و شنگال از ورود و استقرار نظامیان آمریکا در شنگال خبر دادند و سعید مموزینی سخنگوی حزب دمکرات کردستان (پارتی) در استان نینوا طی گفتگو با کردپرس تأکید کرد که نیرویی آمریکایی در شنگال مستقر شده‌ است، اما این حزب نیز از شمار این نیرو و جزئیات استقرار آن ها در این شهر اطلاعی ندارد.

اما در روزهای گذشته سایت رسمی حزب دمکرات به نقل از منابع خبری در شنگال گزارش داد که این نیروها بدون هیچ گونه توضیحی از شنگال خارج شده اند.

کد خبر 63424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha