طرح جامع کاهش طلاق ظرف 15 روز تدوین شود

سرویس کرمانشاه - اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه در سال 1397 با حضور اعضای این ستاد و به ریاست استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در این جلسه معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه وضعیت ازدواج و طلاق را به عنوان دستور جلسه مطرح و گزارش هایی را در این خصوص به اعضای ستاد ارائه کرد.

طبق آمار ارائه شده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، در سال 1396 از هر 3/8 واقعه ازدواج 1 طلاق رخ داده که متاسفانه نشان از رشد این پدیده اجتماعی در کرمانشاه دارد.

بهزیستی، دادگستری و دیگر دستگاه های مرتبط با این حوزه ضمن تایید آمار فوق، بیکاری، اعتیاد، تفاوت طبقاتی و چند عامل دیگر را از علل رشد طلاق در سطح استان عنوان کردند و خواستار هم اندیشی تمامی دستگاه های زیربط برای پیشگیری و مقابله با این پدیده شوم اجتماعی شدند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست با ابراز نگرانی از وضعیت طلاق در استان از اداره کل ورزش و جوانان خواست ظرف مدت 15 طرح جامع کاهش طلاق را تدوین کند.

استاندار خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط با موضوع طلاق باید در اسرع وقت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان محور این مقوله، راهکارهای پیشگیری و مقابله با طلاق را عملیاتی کنند.

بازوند افزود: طرح جامع کاهش طلاق پس از تدوین و تصویب در جلسه آتی ستاد ساماندهی امور جوانان باید به عنوان دستور کار در شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت های نهادهای فرهنگی در راستای کاهش طلاق بهره برد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز جامع ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد، گفت: باید نهادهای فرهنگی با کمک به دستگاه های اجرایی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق بکاهند تا بنیان خانواده ها و در نتیجه جامعه مستحکم تر شود.

استاندار در ادامه با انتقاد از مدیران کل دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران کل اهمیتی برای مقوله جوانان قائل نیستند چرا که در این ستاد حضور نمی یابند که اعلام می کنم از این پس اگر مدیری در جلسات ستاد حضورنیابد، معاونین وی هم حق حضور در جلسات را ندارند.

کد خبر 63422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha