مهمترین تحولات روز یکشنبه 31/4/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز یکشنبه 31 تیر 1397 در کشور ترکیه می اندازیم

  • متهم همکاری با جماعت گولن معاون وزیر بهداشت ترکیه شد

در میان انتصاب های معاونین وزرای ترکیه که دیروز توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه صورت گرفته است یک نام به چشم می خورد که توجه رسانه ها و محافل سیاسی ترکیه را به خود جلب کرده و آن نیز پروفسور محمد گوون، یکی از متهمین پرونده همکاری با جماعت گولن و دست داشتن در کودتای 15 جولای 2016 به عنوان معاونت وزارت بهداشت ترکیه است.

  • آموزش نیروهای ترک و آمریکایی برای گشت زنی مشترک در منبج

ر پی اظهاراتی اخیر ژنرال جوزف ووتل، فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا مبنی بر آموزش نیروهای ترک و آمریکایی برای گشت زنی مشترک در منبج طی روزهای پیش رو؛ روزنامه صباح ترکیه جزئیات این آموزش ها را به نقل از منابع امنیتی ترکیه منتشر کرده است که بر این اساس آموزش های لازم برای گشت زنی مشترک نیروهای آمریکایی و ترک با حضور 3 گردان از نیروهای ارتش ترکیه و 1 گردان از نیروهای ازتش آمریکا در غازی عنتاب ترکیه برگزار خواهد شد.

  • بمباران بخش هایی از استان کردنشین حکاری توسط جنگنده های ترکیه

بر اساس اطلاعات به دست آمده از ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در بمباران منطقه کاواکلی – یونجالی استان کردنشین حکاری در جنوب شرق ترکیه توسط جنگنده های F-16 این کشور 3 نظامی PKK کشته شده اند.

  • نماینده CHP: قلیچدار اوغلو اعضایی را که خواهان تغییر هستند تهدید می کند

تانجو اوزجان، نماینده بولو در پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق در اظهاراتی با انتقاد تند از کمال قلیچدار اوغلو، رهبر این حزب عنوان کرد: رئیس حزب جمهوری خواه خلق اعضایی را که خواهان تغییر هستند تهدید می کند.

  • فرار 12 تروریست داعشی از زندانی در ادلب/ آماده باش نیروهای مرزی ترکیه برای جلوگیری از ورود احتمالی تروریست ها به ترکیه

در پی فرار 12 تروریست خطرناک داعش از زندانی در ادلب نیروهای مبارزه با ترور پلیس ترکیه در شهرهای جنوبی این کشور برای جلوگیری از ورود تروریست ها به داخل ترکیه تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده اند.

  • مسعود اوزیل: هر اتفاقی می افتاد باز آن عکس را می گرفتم

مسعود اوزیل بازیکن ترکیه ای الاصل آلمانی تیم فوتبال آرسنال در خصوص عکسی که پیش از انتخابات 24 ژوئن 2018 با رجب طیب اردوغان در لندن گرفته بود عنوان کرده است: هر اتفاقی هم می افتاد باز آن عکس را می گرفتم

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 63415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha