طرح جامع کاهش طلاق ظرف 15 روز تدوین شود

سرویس کرمانشاه - ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه ظهر امروز به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه در سال 1397 ظهر امروز با حضور اعضای ستاد و به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با تشریح وضعیت ازدواج و طلاق در استان به شاخص ها و آمارهای این حوزه اشاره کرد.

طبق آماره ارائه شده توسط اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه، بر اساس ارزیابی های به عمل آمده متاسفانه آمار طلاق در استان کرمانشاه روند رو به رشدی داشته و از هر 3.8 ازدواج 1 طلاق صورت گرفته است.

بر اساس گزارش های ارائه شده توسط دستگاه های مرتبطی همچون بهزیستی، دادگستری و ... این حجم طلاق در سطح استان دارای علت های مختلفی مانند بیکاری، اعتیاد، تفاوت طبقاتی و ... است که باید برای پیشگیری از آن اقدامات موثر و عملی صورت گیرد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اعلام نگرانی از وضعیت موجود در حوزه طلاق استان کرمانشاه خواستار تدوین طرح جامع کاهش طلاق ظرف مدت 15 روز توسط اداره کل ورزش و جوانان شد و خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط با حوزه جوانان باید در کنار اداره کل ورزش و جوانان که محوریت این حوزه را بر عهده دارد سریعا راهکارهای مقابله با طلاق را تدوین و عملیاتی کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: طرح جامع کاهش طلاق پس از تدوین و تصویب در ستاد ساماندهی امور جوانان باید به عنوان دستور کار در شورای فرهنگ عمومی با حضور آیت الله علماء نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه مطرح شود تا دستگاه های فرهنگی نیز در این حوزه وارد عمل شوند.

بازوند گفت: بسیاری از معضلات در زندگی ها ریشه فرهنگی دارد که با مطرح شدن در نهادهای فرهنگی و ارائه راهکار توسط آنها می تواند باعث کاهش چشمگیر پدیده هایی نظیر طلاق شود و به استحکام خانواده و در نهایت جامعه بیانجامد.

استاندار با انتقاد از مدیران اجرایی استان اظهار داشت: متاسفانه اکثر مدیران کرمانشاه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شرکت نمی کنند که این اقدام نشان از بی توجهی آنها به مقوله جوانان دارد به همین دلیل اعلام می کنم اگر در جلسات آینده مدیران حضور نیافتند، معاونین آنها هم حق حضور در جلسات را ندارند.

در بخش دیگری از این نشست تنی چند از کارشناسان حوزه های اجتماعی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که در این میان دکتر وحید خسروی مشاور عالی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه پیشنهاد داد آموزش های قبل از ازدواج را با کمک آموزش و پرورش در سنین 15 تا 18 سال یاد داد زیرا این سنین بهترین زمان برای یادگیری محسوب می شود.

در پایان اولین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه در سال 1397 مقرر شد در جلسه بعدی طرح جامع کاهش طلاق استان توسط اداره کل ورزش و جوانان جهت تصویب و ابلاغ به دستگاه های زیربط در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 63383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha