متهم همکاری با جماعت گولن معاون وزیر بهداشت ترکیه شد

سرویس ترکیه - پروفسور محمد گوون، یکی از متهمین پرونده همکاری با جماعت گولن و دست داشتن در کودتای 15 جولای 2016 به معاونت وزارت بهداشت ترکیه منصوب شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، در میان انتصاب های معاونین وزرای ترکیه که دیروز توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه صورت گرفته است یک نام به چشم می خورد که توجه رسانه ها و محافل سیاسی ترکیه را به خود جلب کرده و آن نیز پروفسور محمد گوون، یکی از متهمین پرونده همکاری با جماعت گولن و دست داشتن در کودتای 15 جولای 2016 به عنوان معاونت وزارت بهداشت ترکیه است.

در کیفرخواستی که توسط دادستانی جمهوریت ترکیه در آنکارا علیه شاکیر باتماز، مدیر انیستیتو تاریخ انقلاب های دانشگاه ارجیِس قیصریه ترکیه تهیه شده بود با تاکید بر این که شاکیر باتماز ارتباط مستقیم با جماعت گولن داشته است علیه پروفسور محمد گوون به عنوان رئیس سابق این دانشگاه نیز اتهامات سنگینی وارد شده بود.

در بخشی از این اتهامات آمده بود: شاکیر باتماز که برادر کمال باتماز از اعضای بلند پایه جماعت گولن می باشد به عنوان فرد شماره یک جماعت گولن در دانشگاه ارجیس قیصریه به حساب می آمد که برای ریاست محمد گوون در سال 2000 میلادی دراین دانشگاه تلاش بسیاری کرده و محمد گوون در سایه اقدامات شاکیر باتماز رئیس دانشگاه ارجیس شد. محمد گوون در زمان ریاستش بر این دانشگاه در تامین منبع مالی برای انیستیتویی که شاکیر باتماز مدیریت می کرد نقش محوری بازی می کرد و از شاکیر باتماز دستور می گرفت.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 63361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha