پیشنهاد صدر برای توقف گفتگوهای تشکیل دولت، اوضاع را آشفته‌تر می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در بغداد، تأکید کرد که درخواست رهبر جریان صدر برای توقف گفتگوهای تشکیل دولت جدید عراق تا اجرای مطالبات معترضین و تظاهرکنندگان در این کشور، به آشفتگی بیشتر اوضاع می انجامد.

به گزارش کردپرس، سعدون فیلی در گفتگو با سایت خبری SNN اعلام کرد که درخواست مقتدی صدر رهبر جریان صدر و ائتلاف سائرون( به عنوان ائتلاف برنده در انتخابات اخیر عراق که بیشترین شمار کرسی مجلس را کسب کرده است) برای توقف گفتگوهای تشکیل دولت جدید عراق تا زمانی که مطالبات معترضان و تظاهرکنندگان استان های جنوبی و مرکزی عراق، اجرا می شود، با توجه به جایگاه و تأثیر وی، روند مذاکرات را کند خواهد کرد، اما موجب توقف کامل گفتگوها نمی شود.

مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در بغداد، افزود که هنوز گفتگوهای رسمی میان احزاب و جریان های عراق برای تشکیل دولت جدید عراق آغاز نشده و گفتگوهای انجام شده غیررسمی محسوب می شود و آغاز رسمی گفتگوها منوط به اعلام نتایج نهایی انتخابات دوره چهارم مجلس عراق بستگی دارد.

وی هشدار داد که این درخواست مقتدی صدر و کند شدن و یا توقف گفتگوها می تواند منجر به آشفتگی های بیشتر در اوضاع کنونی عراق شود.

همچنین اشاره کرد که طی روزهای گذشته وضعیت در عراق وخیم تر شده و به دلیل اینکه هیچ یک از احزاب اصلی این کشور از تظاهرات حمایت نکرده و هدایت آن را به دست نگرفته اند، هرج و مرج بیشتری در این اعتراضات به وجود آمده و خطر تشدید ناآرامی ها وجود دارد.

کد خبر 63359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha