درگیری شدید ارتش ترکیه و پ.ک.ک در مناطقی از اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان – درگیری های شدیدی میان ارتش ترکیه و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مناطقی از استان اربیل در شمال عراق روی داد.

به گزارش کردپرس به نقل از منابع خبری اقلیم کردستان عراق، از ساعت 8 شنبه شب (30 تیر ماه) میان نیروهای ارتش ترکیه و اعضای مسلح پ.ک.ک در منطقه برادوست استان اربیل درگیری های شدیدی روی داده است.

بر اساس گزارش ها، هواپیماهای جنگی ارتش ترکیه مناطق خلیفان، کونه ر، شوشنه، چیادیل، خواکورک، گلی خواکورک، گلی مغازی، گلی رش را به صورت گسترده بمباران کرده اند.

این درگیری ها و بمباران مناطقی از اقلیم کردستان توسط ارتش ترکیه همزمان است با عملیات این ارتش در خاک ترکیه علیه پ.ک.ک.

تداوم بمباران های مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق همزمان با تهدیدات مقامات سیاسی و نظانی ترکیه برای لشکرکشی به اقلیم کردستان به ویژه شنگال و قندیل با هدف مقابله با پ.ک.ک صورت می گیرد.

بغداد به صورت رسمی مخالفت خود با هر گونه تحرک نظامی ترکیه در شمال عراق را اعلام کرده و در قبال اقداماتی اینچنینی هشدار داده است.

عملیات های نظامی ترکیه در شمال عراق طی سال های اخیر موجب آسیب های جدی به منطقه و کشته و مجروح شدن غیرنظامیان شده است.

اربیل به صورت رسمی خواستار خروج پ.ک.ک از اقلیم کردستان شده است.

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در آخرین کنفراس خبری هفتگی خود، ضمن اشغالگر خواندن پ.ک.ک و گروه های مسلح مخالف ایران که‌ در اقلیم کردستان مستقر هستند، به آن ها در خصوص هر گونه اقدام نظامی علیه همسایگان اقلیم کردستان هشدار داد و خوستار خروج این گروه ها از خاک اقلیم شد.

کد خبر 63356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha