تاکید آیت‌الله سیستانی بر ضرورت بهبود خدمت‌رسانی در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در حالی که برخی استان های عراق شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نابسامان خدمات عمومی است، نماینده عالی ترین مرجع تقلید شیعیان این کشور عناصر لازم برای موفقیت در ارائه خدمات را برشمرد.

به گزارش کردپرس به نقل از فرات نیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد الصافی، نماینده آیت الله العظمی سید علی سیستانی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه در حرم مطهر امام حسین (ع) در شهر کربلا به طور خلاصه از افراد متخصص، ابزار مناسب، زمانبندی دقیق و وجود اعتماد به عنوان عناصر موفقیت در خدمت رسانی نام برد جایی که اظهار داشت: هر چه دایره خدمات گسترش یابد، عناصر آن از دقت، اهمیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار خواهند بود و برای برآورده ساختن آن نیز دست کم باید به چهار مسئله دست یابیم.

حجت الاسلام و المسلمین الصافی در این باره افزود: مسئله نخست این است که فرد متصدی خدمت رسانی باید از خدماتی که ارائه می دهد آگاه و مطلع باشد و بدون آن نیز خدمات محقق نمی شود چرا که این کار، شعار نیست بلکه واقعیت است و در نتیجه تصدی خدمت رسانی بدون آگاهی از خدمات، یک مسئله منفی و بی فایده خواهد بود.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی همچنین تصریح کرد: باید از ابزارهای مناسب پشتیبان در خدمت رسانی و مخصوص این کار استفاده کرد تا به نتیجه مطلوب رسید و هر چه خدمات گسترده تر شود ابزارهای آن نیز افزایش یابد.

خطیب جمعه کربلا در ادامه بر اهمیت عنصر وقت و زمان تاکید کرده و خاطر نشان ساخت: نمی توان خدمتی را بدون محدودیت زمانی ارائه داد بنا بر این لازم است برای تسریع در ارائه خدمات، زمان مناسب برای آن را تنظیم کرد.

الصافی همچنین بر اهمیت دستیابی به اعتماد میان ارائه دهندگان و درخواست کنندگان خدمات برای آن که بتوانند به یکدیگر کمک کنند تاکید کرده و چنین اعتمادی را ضروری دانست چرا که خدمت رسانی، شعار نیست بلکه عمل است و همگان می خواهند خدمت کنند با این حال برای این کار باید حد اقل عناصر مذکور فراهم باشند.

این در حالی است که برخی استان های واقع در جنوب و مرکز عراق بیش از 10 روز است به صحنه تظاهرات مردمی گسترده تبدیل شدند جایی که تظاهرکنندگان معترض خواهان بهبود وضعیت خدمات عمومی به ویژه آب و برق و ایجاد فرصت های شغلی هستند.

کد خبر 63279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha