یک‌سوم ازدواج‌ها در سلیمانیه به طلاق منجر می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- آمار دادگاه استان سلیمانیه، حاکی از این است که یک‌سوم ازدواج های انجام شده در این استان به طلاق منجر شده و ازدواج های زیر 18 سال از عوامل اصلی افزایش میزان طلاق بوده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی KNN، آمار اعلام شده از سوی دادگاه استان سلیمانیه در اقلیم کردستان، نشان دهنده روند رو به افزایش طلاق در این استان است.

طبق این آمار طی 4 سال گذشته 52 هزار مورد ازدواج در این استان انجام شده و در عین حال نیز 16 هزار مورد طلاق نیز ثبت شده است.

همچنین بر اساس این آمار روزانه در سلیمانیه 36 مورد ازدواج و 11 مورد طلاق ثبت می شود و این نشان‌دهنده این است که یک سوم ازدواج های انجام شده به طلاق منجر می شود.

شبکه تلویزیونی KNNهمچنین گزارش داده که از سال 2014 الی 2017 میلادی روند طلاق رو به افزایش بوده و در مقابل 52 هزار و 823 مورد ازدواج، دست کم 16 هزار و 737 مورد طلاق ثبت شده است.

یکی از وکلای امور خانواده در دادگاه سلیمانیه ازدواجهای زیر 18 سال و نیز بحران و مشکلات اقتصادی را از عوامل اصلی افزایش طلاق عنوان کرده است.

KNN در این گزارش آورده که تبعات منفی این طلاق ها نیز در جامعه اقلیم افزایش یافته و از جمله منجر به افزایش شمار کودکان بی سرپرست و یا بدسرپرست بوده است و بخشی از فرزندان طلاق به سرپرستی دولتی سپرده می شوند.

کد خبر 63276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha