نخستین جشنواره داستان‌نویسی کُردی رازان برگزیدگان خود را شناخت

سرویس ایلام – طی آیینی از برگزیدگان نخستین جشنواره داستان‌نویسی کردی ایلام، «رازان»، در مجتمع فرهنگی هنری ایلام تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این آیین تلاش برای تقویت ادبیات بومی و محلی در کنار سایر هنرها در این استان را از اهداف این جشنواره برشمرد و عنوان کرد: مهم‌ترین رویکرد این جشنواره رشد و ارتقاء فرهنگ بومی و محلی و ماندگار کردن خرده فرهنگ ها و همچنین واژگان کردی و محلی است.

عمران خودآموز با اشاره به حضور جوانان داستان نویس در این جشنواره و پیشکسوتان ادبیات بومی بیان کرد: حضور این افراد موجب ایجاد انگیزه شده تا بتوانیم این جشنواره را به صورت سالانه برگزار کنیم و در راستای منطقی کردن جشنواره و تثبیت آن قدم های مهمی برداریم.

او گفت: برگزاری سالانه این جشنواره در دستور کار قرار خواهد گرفت و امیدواریم که بتوانیم روزی آن را تبدیل به جشنواره‌ای ملی کنیم.

به گزارش کردپرس، هیأت داوران این جشنواره متشکل از حسین شکربیگی، فرهاد شاهمرادیان و آکو حسین‌پور برگزیدگان این جشنواره را به ترتیب ذیل مشخص کردند:

زینب خوشرو، محمد امین منصوری و محمدحسین کرمی به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم معرفی شدند.

همچنین با رأی هیأت داوران آثار رضا آبی، وحید باقری، محمدرضا موسوی، میلاد جعفری و روح الله حیدربیگی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این آیین از فرهیختگان ادبیات کُردی و چهره های شاخص شعر و داستان بومی و محلی استان تجلیل شد. ظاهر سارایی ناشر، نویسنده و شاعر برجسته ادبیات بومی، خداداد ابراهیمی نویسنده و روزنامه نگار، محمد علی قاسمی ، منتقد ادبی، رمان‌نویس و شاعر، نعمت الله داودیان شاعر و نویسنده، عباس محمدزاده شاعر و داستان نویس، دکتر علیرضا شوهانی استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه داستان ایلام و مرتضی حاتمی نویسنده برجسته آثار کودک و نوجوان و رمان‌نویس از جمله پیشکسوتانی بودند که در اختتامیه نخستین جشنواره داستان کُردی رازان مورد تقدیر قرار گرفتند.

اعضای انجمن شعر و ادب ارشاد اسلامی ایلام که برگزارکنندگان این جشنواره بودند در بیانیه‌ای گفتند: انجمن شعر و ادب فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد ایلام و همکاران محترمشان در اداره کل و همچنین از اصحاب رسانه، شاعران، نویسندگان، هنرمندان و همه عزیزان علاقه مند داستان که با مشارکت خویش انجمن شعر و ادب را در هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره یاری کردند صمیمانه قدردانی میکند. امید است نواقص را بر ما ببخشید و با عنایت خداوند متعال در سالهای آتی شاهد برگزاری ادوار بعدی این جشنواره، که همانا باعث اعتلای زبان و ادبیات بومی استان خواهد شد باشیم.

کد خبر 63251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha