مهمترین تحولات روز پنجشنبه 28/4/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز پنجشنبه 28 تیر 1397 در کشور ترکیه می اندازیم

  • سخنگوی HDP: دولت در پی ماندگار کردن وضعیت اضطراری در ترکیه است

آیهان بیلگن، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها در مصاحبه مطبوعاتی خود در پارلمان ترکیه در اظهاراتی با اشاره به وضعیت اضطراری در ترکیه عنوان کرده است: تمدید 3 ماهه وضعیت اضطراری در ترکیه تمام شده و به جای آن 3 سال تمدید می کنند. در واقع قانونی که به مجلس ارائه داده اند ماندگار کردن وضعیت اضطراری است.

  • بزرگترین شرکت های ترکیه به کنترل ریاست جمهوری این کشور درآمدند

همزمان با تغییر سیستم مدیریتی ترکیه از پارلمانی به ریاست جمهوری یکی از تحولاتی که در این سیستم جدید صورت گرفته است اتصال بزرگترین شرکت های ترکیه به نهاد ریاست جمهوری این کشور است. بعد از آن که شرکت ترابری هوایی ترک با ارزش 68.6 میلیارد لیر به عنوان بزرگترین شرکت ترکیه به نهاد ریاست جمهوری وصل شد، شرکت سیکورتا فون (TMSF) با ارزش 50 میلیارد دلار به عنوان دومین شرکت بزرگ ترکیه نیز به نهاد ریاست جمهوری لینک شد.

  • مشاور اقتصادی کمال قلیچدار اوغلو از سمت خود استعفا کرد

کرم کرم اوکتای، مشاور ارشد کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در مسائل اقتصادی با اعلام استعفای خود از سمت مشاوری ارشد حزب گفت: برای این که از جمهوری محافظت صورت گرفته و دموکراسی تقویت شود حزب جمهوری خواه خلق نیز باید تغییر کند. یک بار دیگر باید به ملتمان امید داده و حرکت به سمت اقتدار را آغاز کرد.

  • ارتش ترکیه اعلام کرد: یک مسئول بلندپایه لجستیکی PKK کشته شد

ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرده است: در حملات هوایی جنگنده های ارتش ترکیه در تاریخ 13 جولای 2018 به مواضع PKK در شمال عراق 3 نظامی وابسته به این گروه کشته شده اند که یکی از کشته ها حسن چاکماک، مسئول لجستیکی PKK می باشد.

  • 24 نیروی پلیس در ارتباط با پرونده جماعت گولن در آنکارا بازداشت شد

دادستان جمهوریت ترکیه در آنکارا حکم بازداشت 24 نیروی پلیس از تشکیلات پلیس آنکارا از جمله 9 معاون کمیسر را در ارتباط با جماعت گولن صادر کرده است.

  • مقامات اوکراینی: از عملیات سازمان اطلاعات ملی ترکیه در خاک اوکراین اطلاعی نداریم

در پی عملیات برون مرزی سازمان اطلاعات ملی ترکیه در اوکراین و دستگیری یک عضو ارشد جماعت گولن در این کشور و بازگرداندن به ترکیه مقامات اوکراینی از این عملیات ها میت در خاک اوکراین اعلام بی اطلاعی کرده اند.

  • سخنگوی وزارت خارجه ترکیه: هدف نقشه راه منبج پایان دادن به PYD/YPG است

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حضور حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در منبج عنوان کرده است: عقب نشینی نیروهای وابسته به PYD در مناطق کشت زنی های نظامی اطراف منبج تایید شده است. هدف نقشه راه منبج پایان دادن به PYD/YPG است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 63250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha