زمین خواران 13 هکتار اراضی خدماتی در مهاباد را تصرف کردند

سرویس آذربایجان غربی- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد از تصرف 13 هکتار زمین با کاربری های خدماتی توسط زمین خواران در مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد چهارشنبه (27 تیر) در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن درخواست از رسانه ها جهت همکاری با مسئولین در شفاف‌سازی زمین خواری ها گفت: تا کنون ۱۳ هکتار زمین با کاربری های فضای سبز، آموزشی، مساجد زمین خواری در مهاباد انجام گرفته است.

ایرج شجاعی افزود: یکی از این موارد تحویل زمینهایی با کاربری آموزشی و بهداشتی به خانواده های شهدا و ایثارگران بوده و زمین خواران از این طریق سعی کرده‌اند تا از موقعیت این خانواده ها سو استفاده کنند.

فرماندار مهاباد تأکید کرد: ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه مهاباد غیرقانونی است و به کسی اجازه ساخت در این بخش داده نخواهد شد و از طریق دادستان با این متخلفان برخورد می شود.

وی گفت: کمیته ای جهت بررسی این موارد تشکیل شده و رسانه ها نیز باید در این زمینه آگاه سازی نمایند و موراد تخلف زمین خواری را به مسئولین گوشزد کنند.

شجاعی ادامه داد: تصفیه خانه جدید شهرستان مهاباد با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان احتمالاً در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید که با بهره‌برداری از این تصفیه خانه جدید تا افق ۱۴۲۰ آب پایدار شهرستان مهاباد تامین می‌شود و مطالعات اولیه نیز با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان برای تغذیه ۱۴۳ روستا از آب سد مهاباد در حال انجام است.

وی با اشاره به عزم جدی برای برخورد با حفاران چاه های غیرمجاز گفت: اولویت با آب آشامیدنی در شهر و روستا است از این روی با حفاران چاه های غیرمجاز نیز به شدت برخورد خواهد شد.

در این جلسه رییس اداره گاز شهرستان مهاباد گفت: تا اتمام سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای پروژه گازرسانی شهرستان مهاباد خواهد شد.

جلال شمس برهان رییس اداره گاز شهرستان مهاباد افزود: تاکنون اعتباری حدود ۹۱ میلیارد تومان صرف پروژه های گازرسانی شهرستان مهاباد شده است و تا نیمه دوم سال جاری نیز پروژه گازرسانی به ۵۱ روستای محور خلیفان به پیمانکار واگذار خواهد شد.

وی گفت: پروژه های گازرسانی شهرستان مهاباد در محور جاده برهان به سه بخش تقسیم شده و تمامی روستاهایی که در این مسیر قرار دارند شامل این پروژه خواهند بود.

شمس برهان ادامه داد: پروژه ۱۸ روستای محور حاجی خوش و کهریزه شیخان با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان حدود ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با اشاره به اینکه سایر پروژه‌ها نیز تا اواخر سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: در ۱۵ نقطه از حاشیه شهر مهاباد نیز عملیات گازرسانی آغاز شده و امیدواریم به زودی تمامی نقاط و روستاهای شهرستان مهاباد از نعمت گاز شهری بهره مند شوند.

رییس اداره گاز گفت: پروژه گازرسانی شهر خلیفان با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان که یکی از پروژه‌های عظیم استانی و ملی محسوب می شود که با شهر بوکان مشترک است و این پروژه می‌تواند خطوط تغذیه شهرهای مهاباد و بوکان را تامین کند همچنین باعث تقویت فشار گاز در شهرستان سردشت نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های اداره گاز شهرستان مهاباد گاز رسانی به ۱هزار و 300 خانوار مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی صد در صد است. همچنین پروژه شبکه گذاری جهادآباد به طول 2 هزار و پانصد متر و گازرسانی به سیدآباد بصورت خارج از برنامه با پیگیری نماینده انجام شده است و در حال حاضر 550 مشترک در سیدآباد به خانوارهای برخوردار از گاز طبیعی افزوده شده است.

بارزان دانشمند سرپرست اداره کار رفاه تعاون اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تاکنون یک هزار و ۴۳۵ طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی در سیستم ثبت نام کرده اند که از این میزان ۵۰۰ طرح اشتغال فراگیر و ۹۲۴ طرح نیز مربوط به طرح اشتغال پایدار روستایی است و از این تعداد ۶۰۷ در کمیته فنی تصویب شده است.

دانشمند ادامه داد: از این طرح ها 384 طرح فراگیر و 223 طرح اشتغال پایدار روستایی هستند که بالغ بریک میلیارد و500 میلیون ریال برای اجرای آنها مصوب شده است.

وی با اشاره به رتبه بالا اعتبار مصوب شده شهرستان مهاباد در مقایسه با سایر شهرستان ها استان تأکید کرد: طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد کسب و کار جدید و توسعه کسب و کارها انجام می گیرد که تاکنون ۲۱۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان کل اعتباری است که توسط بانکها برای این پروژه مصوب شده است و حدود ۷۶ درصد نیز در زمینه اشتغال روستایی تاکنون محقق شده است.

کد خبر 63182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha