اعتراضات در عراق تشکیل دولت جدید را پیچیده تر خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک تحلیل گر سیاسی عراقی گفت: اعتراضات مردمی و درخواست ها برای خدمات رسانی و ایجاد فرصت های شغلی در عراق روند هم پیمانی های سیاسی برای تشکیل دولت آینده عراق را پیچیده تر خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، مناف الموسوی در گفتگو با خبرگزاری «الفرات نیوز» با بیان اینکه عراق اکنون وارد یک خلأ قانونی شده و درخواست های تظاهرات کنندگان از دولت فدرال در خصوص خدمات رسانی و ایجاد فرصت های شغلی نیز قانونی است، افزود: این تظاهرات روند هم پیمانی های سیاسی برای تشکیل دولت آینده عراق را پیچیده تر خواهد کرد.

الموسوی با اشاره به این که اکنون تلاش هایی برای تشکیل جبهه ای برای انجام اصلاحات و حل مشکل خدمات رسانی در عراق صورت می گیرد، افزود: تجربیات گذشته نشان می دهد که دولت هایی که براساس سهمیه بندی پست های حکومتی تشکیل شده اند، در انجام اصلاحات موفق نبوده اند، زیرا همه احزاب مشارکت در دولت جدید عراق را خواستارند.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف های سائرون والنصر و جریان الحکمه الوطنی برای جلوگیری از تشکیل یک دولت اصلاح طلب در عراق تلاش می کنند، افزود: اگر چنین دولتی در کنار یک اپوزسیون در عراق تشکیل نشود، کشور در معرض بحران خطرناکی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 63147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha