تجهیز دو لشکر از نیروهای پیشمرگ توسط آمریکا

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد که آمریکا با موافقت بغداد دو لشکر از نیروهای پیشمرگ را تجهیز می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، جبار یاور منده اعلام کرد که آمریکا در راستای کمک های نظامی خود به اقلیم کردستان، دو لشکر از نیروهای پیشمرگ اقلیم را تجهیز می کند و سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی را به این نیروها تحویل می دهد.

دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان افزود که این کمک ها با موافقت بغداد به پیشمرگ ها داده می شود و شامل سلاح و خودروهای نظامی است، اما وی حاضر نشد که اطلاعاتی در مورد جزئیات و نوع سلاح هایی که به پیشمرگ ها داده می شود؛ ارائه کند و گفت که افشای این اطلاعات، مانع از تحویل این سلاح ها خواهد شد.

همچنین قهرمان شیخ کمال جانشین رئیس ستاد کل وزارت پیشمرگ گفت که آمریکا پیش‌تر لشکرهای 1 و 2ی نیروی پیشمرگ را تجهیز کرده و سلاح هایی که قرار است در مقطع کنونی به پیشمرگ ها داده شود، برای تجهیز لشکر 3 و 4 نیروی پیشمرگ است.

وی خاطرنشان ساخت که این کمک ها شامل سلاح و خودروهای نظامی بوده و سهم نیروهای پیشمرگ از کمک هایی است که به عراق می شود؛ اما نخست وزیر عراق، تاکنون فقط با تحویل خودروهای نظامی، از جمله نفربر و تانکر و آمبولانس، به نیروهای پیشمرگ موافقت کرده و هنوز با تحویل سلاح های کمکی به این نیروها، موافقت نکرده و کسب رضایت بغداد در این زمینه نیز باید توسط آمریکا صورت گیرد.

همچنین سرتیپ هژار عمر اسماعیل نیز با اشاره به اینکه کمک های مذکور نیاز نیروهای پیشمرگ به سلاح و تجهیزات را تأمین نمی کند؛ گفت که بغداد به دلایل سیاسی، مانع از تحویل این کمک ها به نیروهای پیشمرگ می شود.

کد خبر 63124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha