سخنان محرم اینجه در خصوص زبان کردی باعث افزایش آراء حزب حرکت ملی شد

سرویس ترکیه - کورای آیدین، معاون حزب خوب ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: سخنان محرم اینجه در خصوص آموزش به زبان کردی باعث افزایش آراء حزب حرکت ملی شد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه سوزچی، کورای آیدین، معاون حزب خوب ترکیه یک بار دیگر در اظهاراتی با انتقاد از ائتلاف ملت و برنامه های محرم اینجه به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه خلق در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برخی اظهارات محرم اینجه باعث شد تا این حزب با کاهش آراء روبه رو شود. در موقعیتی که به دست آورده بودیم برخی کمبودها وجود داشت و برخی اظهار نظرها به ما ضرر زد. سخنان محرم اینجه در حمایت از کردها، سفر به دیاربکر و تاکید بر آموزش زبان کردی، آموزش زبان لاز باعث شد تا آرایی که از سوی ملی گراهای ترک به سمت حزب خوب روانه شده بود به سرعت به حزب حرکت ملی برگردد و همین مسئله باعث افزایش آراء حزب حرکت ملی شود. زیرا این اظهارات برخی از جریان های متمایل به ما را ترساند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حاکمیت سیاسی در ترکیه به هیچ عنوان با تقابل حزب عدالت و توسعه – حزب جمهوری خواه خلق تغییر پیدا نخواهد کرد بلکه تنها با مدلی که حزب خوب ارائه داده است تغییر خواهد کرد. حاکمیت را رای بخش محافظه کار جامعه به همراه بخش مدرن جامعه و اسلام گراهای واقعی که در برابر دزدی و غارت واکنش نشان می دهند؛ تغییر خواهند داد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 63116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha