یک گام دیگر تا کسب لقب پلنگ برفی توسط کوهنورد پیرانشهری

سرویس آذربایجان غربی_ کوهنورد پیرانشهری یک کام دیگر تا کسب لقب "پلنگ برفی" فاصله دارد.

حاجی بایزید نیکبخت ، کوهنورد مشهور پیرانشهری و عضو گروه کوهنوردی " هه لگورد " این شهرستان در حاشیه مراسم اعزام به کشور قیرقیزستان جهت فتح قله " پوبدا" به خبرنگار کردپرس گفت: بدون شک در راه کسب هر افتخاری باید سختی های زیادی را تحمل کرد اما شیرینی رسیدن به هدف می تواند بسیار جذابتر از سختی ها و تلخی های مسیر باشد.

وی ادامه داد: در این راه مجموعه ورزشکاران و کوهنوردان گروه " هه لگورد " پیرانشهر مأموریت فتح قله " پوبدا" که بالای 7 هزار متر ارفتاع دارد را به من واگذار کردند که امیدوارم بتوانم در این مدموریت خطیر همانند سنوات گذشته سربلند بیرون بیایم و یکبار دیگر باعث کسب افتخار برای شهرستان باشم.

نیکبخت اظهار داشت : هدف اصلی از انتخاب قله " پوبدا" که 7 هزار و 439 متر ارتفاع دارد کسب لقب " پلنگ برفی " می باشد که هر کوهنوردی که موفق به فتح 5 قله بالای 7 هزار متر جان شود از طرف فدراسیون کوهنوردی به وی لقب " پلنگ برفی" اعطا می شود که امیدوارم در راه کسب این افتخار و حمایت و دعای خیر مردم به این امر نایل آیم.

این کوهنورد پیرانشهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تمامی کسانی که در راه کسب این افتخار وی را مورد تشویق و حمایت خود قرار دادند ، یادآور شد: بدون شک حمایت و همراهی بسیاری از همشهریانم عامل بسیار مثبتی در راه ادامه این مسیر بوده است که امیدوارم شرمنده زحمات این عزیزان نباشم.

حاجی بایزید نیکبخت کوهنور پیشکسوت و مشهور پیرانشهری در صورت فتح قله 7 هزار و 439 متری " پوبدا" اولین فردی خواهد بود که در سطح استان آذربایجان غربی موفق به فتح 5 قله بالای 7 هزار متری جهان می شود که با کسب این افتخار موفق دریافت نشان " پلنگ برفی " خواهد شد.

وی در سال 1391 موفق به صعود به قله "لنین" شد و در سال 1395 دو قله "کمونیزم" و "کوژونفسکایا" را فتح و همچنین در سال 1396 قله "خانتانگری" به ارتفاع 7 هزار و 10 متر را فتح کرده است که عصر روز دوشنبه ( 25 تیرماه ) طی یک مراسم رسمی و چشمگیر با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و همچنین گروههای مختلف کوهنوردی از شهرستان های بانه، سردشت، اشنویه، نقده، گردکشانه ، میرآباد ، مهاباد و پیرانشهر جهت صعود به قله " پوبدا " به ارتفاع 7 هزار و 439 متر راهی کشور قرقیزستان شد.

شایان ذکر است که در خاتمه مراسم بدرقه این کوهنورد پیرانشهری به رسم نمادین پرچم جهموری اسلامی ایران از طرف ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر به "حاجی بایزید نیکبخت" اهدا شد.

کد خبر 63089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha