خام‌فروشی آفت حوزه نفت و گاز کشور است

<p dir="rtl" style="text-align:justify">سرویس ایران-&lt;span style="color:#404040"> اگر کشور از خام‌فروشی عبور کند، پتروشیمی می تواند نیاز مصرفی تمام کشور را برطرف کرده، کیفیت محصولات را ارتقا داده و کشور را از خارج بی نیاز کند.

به گزارش کُردپرس،کشور ذخایر عظیمی در حوزه نفت و گاز دارد و می توان این مواد خام را به محصولاتی تبدیل کرد که ارزش افزوده بسیار بالایی داشته باشد.تمام دنیا به محصولات نهایی حاصل از پالایش نفت و گاز احتیاج دارد.بازار بزرگی برای فروش این محصولات وجود دارد، لذا باید بستری فراهم شود تا این مواد خام تبدیل به محصول نهایی و نیاز داخل و خارج در بسیاری از زمینه ها رفع شود. محصولات پتروشیمی می تواند نیاز تمام کشور را برطرف کرده، کیفیت محصولات را ارتقا داده و کشور را از خارج بی نیاز کند، از سوی دیگر می توان این محصولات تولیدی را به جای فروش نفت خام در دنیا عرضه کرد.شناخت این توانمندی، سیاستگذاران را مجبور می کند که به این عرصه توجه و بر روی آن تمرکز کنند. همچنین روند فعالیت سرمایه گذاران در این عرصه را تسهیل و امکانات را به این سمت سوق دهد.

باید اولویت ها را شناسایی و به بخشی که پتانسیل بالایی دارد، توجه شود و دست از خام فروشی نفت و گاز برداشت و تلاش شود که به محصول نهایی و برتر تبدیل شود.

نفت و گاز ایران حرف اول را می زند

پزشکیان‌نایب رییس مجلس با اشاره به صادرات مواد خام همانند نفت و گاز به کشورهایی همانند چین، ژاپن و کره جنوبی اظهار داشت: این کشورها این مواد خام را به محصول دیگری تبدیل کرده و محصول نهایی را در نهایت به خودمان می فروشند و گاهی حتی کالای نهایی را به ایران نفروخته و به جای آن به ما فخر می فروشند که این کالا را به شما نمی فروشیم!

با این وصف چرا ما نباید خودمان مواد خام را به کالای نهایی تبدیل کنیم؟ در حالی که نفت و گاز ایران حرف اول را می زند و باید علم و پول را به سمت ایجاد ارزش افزوده در این حوزه سوق داد!

کد خبر 63057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha