سوال نماینده سقز و بانه  در مجلس  از وزیر علوم در خصوص وضعیت تعیین روسای دانشگاه ها

سرویس کردستان- نماینده سقز و بانه در مجلس به دلیل انتخاب سیاسی مدیران برخی دانشگاه‌های مادر از وزیر علوم انتقاد کرد.

به گزارش کرد پرس، محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص سوال خود از وزیر علوم که مقرر شده در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شود، گفت: 3 محور این سوال عبارتند از عدم توجه وزارت‌ علوم به دانشگاه‌های پیام نور در سراسر کشور و همچنین عدم رسیدگی به وضعیت آموزشی و ظرفیت این دانشگاه؛ به گونه‌ای که مشاهده می شود این دانشگاه با مشکل اعتبار نیز مواجه است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت : محور دوم در خصوص مدیریت سیاسی برخی دانشگاه‌های مادر در کشور است که متاسفانه وزارت علوم برای آنها مدیر سیاسی انتخاب می‌کند و تصمیماتی که برای حوزه آموزشی در این دانشگاه‌ها اتخاذ می‌شود، وجه سیاسی دارد.

وی بیان کرد: محور سوم در خصوص عدم توجه به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است که با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توسعه این دانشگاه‌ها، ولی وزارت علوم در این خصوص اقدامی عملی صورت نمی‌دهد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم باید برای بهبود وضعیت دانشگاه‌های کشور علی‌الخصوص دانشگاه‌های مادر، فنی و حرفه‌ای و پیام نور اقدامی عملی انجام می‌داد ولی وضعیت موجود از عدم‌ اهتمام وزارت علوم و شخص وزیر حکایت دارد؛ لذا باید پاسخگوی اقدامات خویش در این خصوص باشد.

کد خبر 62025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha