تضعیف شهرداری‌ها پیش‌درآمد تضعیف دولت است

سرویس ایلام - نماینده ایلام در شورای عالی استان ها گفت: تضعیف شهرداری‌ها پیش‌درآمد تضعیف دولت است و منجر به نارضایتی مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حمدالله بیگی با انتقاد از حذف تبصره 2 ماده 39 از سوی مجلس گفت: مجلس باید نسبت به بازگرداندن کمک به شهرداری ها از محل درآمد حاضل از فروش نفت، گاز و بنزین اقدام کند.

وی در گفت و گو با پایگاه اطلاع سانی شورای عالی استان ها با انتقاد از حذف تبصره 2 ماده 39 گفت: بعد از انتقال این کمک به لایحه درآمد بر ارزش افزوده نه تنها از سهم شهرداری ها کاسته شد بلکه پرداخت آن هم با دیر کرد مواجه شد و از آنجایی که شهرداری ها به ویژه شهرداری شهرهای کوچک برای پرداخت حقوق پرسنل خود به این کمک احتیاج شدید داشتند با مشکل مواجه شدند.

او گفت: حذف این ردیف کمک، باعث تضعیف شهرداری شهرهای کوچک می شود.

بیگی خاطر نشان کرد: با این اقدام مجلس، شهرداری ها در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خود نیز با مشکل مواجه می شوند چرا که درآمد کافی ندارند. از این رو برای جلوگیری از ورشکستگی شهرداری ها باید این کمک بازگردد.

نماینده ایلام در شورای عالی استان ‌ها، تضعیف شهرداری ها را پیش درآمد تضعیف دولت دانست و توضیح داد: با تضعیف شهرداری ها و کاهش خدمات رسانی به مردم از طریق این نهاد عمومی، نارضایتی مردم از دولت افزایش می یابد. بنابراین دولت باید تلاش کند با کمک به شهرداری ها این نهاد خدمات رسان را تقویت کند که در نهایت موجب افزایش رضایت مردم از نظام می شود.

به گزارش کردپرس، تبصره 2 ماده 39 که مربوط به پرداخت کمک به شهرداری ها از محل درآمد فروش نفت، گاز و بنزین بوده است نزدیک به دوماه پیش از سوی مجلس حذف شد و به لایحه مالیات بر ارزش افزوده منتقل شد. براساس تبصره 2 ماده 39 از محل فروش نفت، گاز و بنزین وبر اساس سرانه جمعیت شهرداری ها مبلغ قابل توجهی در اختیار شهرداری ها به ویژه شهرداری شهرهای زیر 50 هزار نفر قرار می گرفت و دست شهرداری ها را برای پرداخت کارکنان باز می گذاشت.

کد خبر 61890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha