ترکیه با مشارکت نزدیک به 90 درصدی در انتخابات به جهان درس دموکراسی داد

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پی اعلام نتایج بیش از 95 درصد از صندوق های رای در مقابل دوربین ها حاضر شده و با بیان این که ترکیه با مشارکت نزدیک به 90 درصدی در انتخابات به جهان درس دموکراسی داد عنوان کرد: سیستم جدید مدیریتی هر چه سریعتر عملیاتی خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی NTV، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پی خوانده شدن بیش از 95 درصد از صندوق های رای در مقابل دوربین ها حاضر شده و در اظهاراتی عنوان کرد: نتایج غیررسمی انتخابات مشخص شده است. ملت ترکیه به شخص بنده وظیفه و مسئولیت ریاست جمهوری را داده است. همچنین با دادن اکثریت پارلمان به حزب عدالت و توسعه و ائتلاف جمهور یک وظیفه بسیار مهمی بر عهده ما گذاشته اند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: امنیت صندوق های رای و آزادی در رای دادن قدرت دموکراسی ترکیه است. ملت ترکیه با اراده آزاد خود پای صندوق های رای رفته است. انتخابات با بلوغ بسیار بالایی تمام شده است. امیدواریم هیچ کس برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود بر روی نتایج انتخابات سایه نیندازد. ملت ما به ما و تمام جهان پیام بسیار مهمی داده است. ترکیه با نزدیک به 90 درصد مشارکت در انتخابات به تمام جهان درس دموکراسی داد. به کسانی که هنوز در حیرت هستند توصیه می کنم این نتایج را به خوبی تحلیل کنند. پیروزی دموکراتیک ملت را تبریک می گویم.

اردوغان خاطرنشان کرد: دیگر تمام تنش ها و تشنج های دوران انتخابات را پشت سر گذاشته و زمان تمرکز بر روی آینده فرا رسیده است. در این کشور به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تا انسانی به خاطر اندیشه اش و طرز پوششش محدود شده و زندگی آزادانه او تحت شعاع این مسائل قرار بگیرد. برای قوی تر کردن کشورمان به تلاش هایمان ادامه خواهیم داد. با حمایتی که از ملت ترکیه دریافت کرده ایم به کسانی که تلاش می کنند تا به وسیله گروه های تروریستی ترکیه را تهدید کنند پاسخ خواهیم داد. برای معماری سیستم جدید مدیریتی کشور مدت زمان طولانیست در حال آماده شدن هستیم. سیستم جدید مدیریتی را هر چه سریعتر و به ایده آل ترین شکل ممکن عملی خواهیم کرد. تلاشمان رساندن کشور به اهداف 2023 است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 61887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha