اطلاعیه شورای امنیت اقلیم کردستان در خصوص افزایش جرائم جنایی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شورای امنیت اقلیم کردستان در واکنش به افزایش میزان جرائم جنایی و خشونت ها در اقلیم، خواستار همکاری نهادهای اقلیم برای کاهش این جرائم شد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری اس. ان. ان، شورای امنیت اقلیم کردستان در پی افزایش وقوع جرائم جنایی در اقلیم و به ویژه در اربیل که اعتراضات مردم اقلیم را در پی داشت، اطلاعیه ای را منتشر کرد.

در این اطلاعیه ضمن اشاره به افزایش جرائم و نگرانی شهروندان اقلیم از این مسئله، بر ضرورت همکاری نهادهای مرتبط در اقلیم از جمله وزارت امور داخلی، پیشمرگ، نیروهای امنیتی و زیرمجموعه های شورای امنیت برای تعیین راهکارهای مقابله با این بحران و کاهش جرائم و برخورد شدید با مجرمان، تأکید شده است.

همچنین به تمام افراد و جریان‌هایی که در وقوع جرائم به نحوی دخیل بوده و یا به مجرمان یاری رسانده و یا به آنان پناه دهند و مانع از اجرای قانون و عدالت و مجازات آنان شوند و زمینه را برای وقوع جرم فراهم سازند؛ نیز هشدار داده‌شده که به شدت با آنان برخورد می شود.

شورای امنیت اقلیم ضمن دادن اطمینان خاطر به شهروندان اقلیم در مورد اینکه اقدامات لازم برای کاهش جرائم و خشونت ها و تأمین امنیت انجام می شود و اجازه داده نمی شود که امنیت اقلیم قربانی منافع احزاب و اشخاص شود؛ خواستار همکاری آنان با مقامات و نیروهای امنیتی و پلیس برای حفظ ثبات و امنیت شده است.

از سوی دیگر رئیس پلیس اربیل اعلام کرد که عامل اصلی افزایش جرائم جنایی و قتل در این استان، افزایش حمل سلاح های غیرمجاز توسط شهروندان است.

کد خبر 61881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha