در خواست احزاب اپوزیسیون از رأی دهندگان برای حفاظت از آرای خود

سرویس ترکیه – حزب دموکراتیک خلق ها و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از مردم خواستند به منظور از جلوگیری از تقلب در شمارش آرا و محافظت از آرای اخذ شده، حوزه های رأی گیری را ترک نکنند یا رأس ساعت 17:00 به حوزه ها باز گردند.

به گزارش کردپرس، حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (‌CHP) از مردم خواسته اند به منظور از جلوگیری از تقلب در شمارش آرا و محافظت از آرای اخذ شده، حوزه های رأی گیری را ترک نکنند.

در پی انتشار گزارش های متعددی مبنی بر تقلب و تخلف های گستردۀ انتخاباتی توسط مقامات حزب حاکم عدالت و توسعه با کمک مقامات دولتی و نیروهای امنیتی، احزاب اپوزیسیون هشدار داده اند که موج گسترده تر تقلب هنگام شمارش آرا روی خواهد داد.

نامزدها و نمایندگان HDP و CHP با انتشار پیام های مختلف هواداران خود را به یاری طلبیده اند. گارو پایلان نمایندۀ HDP در حساب خود در توئیتر در این باره نوشت: «لازم نیست حتماً ناظر انتخابات باشید. هر شهروندی حق دارد بر شمارش آرای صندوقی که رأی خود را به آن انداخته نظارت کند. بیایید با هم از آرای خود محافظت کنیم. ساعت 5 [17:00 به وقت آنکارا، که ساعت پایان رأی گیری و احتمالاً زمان آغاز شمارش آرا است] به مراکز رأی گیری باز می گردیم.»

محرم اینجه نامزد انتخابات ریاست جمهوری CHP نیز از رأی دهندگان خواست به مراکز رأی گیری باز گردند. وی در پیامی گفت: «از همۀ شهروندانمان که رأی نداده اند می خواهم بروند و رأی بدهند. و از همه می خواهیم رأس ساعت 5 به مراکز رأی گیری بروند.»

بیشتر بخوانید:

تقلب انتخاباتی گسترده در مناطق کردنشین ترکیه

اوضاع انتخابات در سوروچ متشنج است / شورای عالی انتخابات قول رسیدگی داده است

سوروچ امن نیست و OSCE در سوروچ ناظر انتخاباتی ندارد

دستگیری 3 تن در دیاربکر به همراه 1000 پاکت رای بدون مهر

برخی افراد ناشناس رای های دسته جمعی به صندوق ها می اندازند

قلیچدار اوغلو: شکایت های جدی از شرق و جنوب شرق ترکیه مخابره می شود

گزارش تخلفات انتخاباتی از سوی نامزدها و مقامات حزب حاکم ترکیه

کد خبر 61871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha