اعلام موضع ائتلاف نصر در قبال لایحه تمدید دوره فعالیت پارلمان کنونی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ائتلاف تحت رهبری نخست وزیر عراق ضمن ابراز امیدورای نسبت به این که هم پیمانی با ائتلاف پیروز انتخابات پارلمانی اخیر به تشکیل بزرگ ترین فراکسیون در پارلمان جدید بینجامد، تاکید کرد که لایحه تمدید دوره پارلمان کنونی دارای اشکال قانونی است.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، حسین عادلی سخنگوی ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی، نخست وزیر عراق بعد از ظهر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هم پیمانی آنها با ائتلاف سائرون، وابسته به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر حاصل گفت و گوها، تلاش ها و تفاهم های عمیق بوده و در نتیجه امیدوارند و تلاش می کنند به هسته محکمی برای تشکیل بزرگ ترین فراکسیون در پارلمان آینده این کشور تبدیل شود.

عادلی با بیان این که هم پیمانی نصر و سائرون پس از تفاهم بر سر پارامترها و مبانی مرحله آینده، به مثابه یک اهرم سیاسی خواهد بود، تاکید کرد که برای گفت و گو با تمامی جریان های دیگر با هدف شکل گیری ساختارهای نهایی مبانی و پایه های مرحله سیاسی از جمله مدیریت کشور و مسائل آن آماده هستند.

سخنگوی ائتلاف نصر در رابطه با لایحه تمدید دوره فعالیت پارلمان کنونی عراق نیز خاطر نشان ساخت که به باور آنها لایحه مذکور دارای تخلف قانونی است با این حال نظر نهایی در مورد مشروعیت تمدید دوره پارلمان یا غیر قانونی بودن آن بر عهده دادگاه فدرال خواهد بود.

عادلی در این باره یادآور شد که در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز شاهد تجربه مشابهی بودند جایی که دوره فعالیت پارلمان به پایان رسید با این حال دولت 9 ماه بدون وجود پارلمان به کار خود ادامه داد چرا که همگان در آن هنگام بر سر غیر قانونی بودن تمدید دوره فعالیت پارلمان توافق کردند.

کد خبر 61869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha