تقلب انتخاباتی گسترده در مناطق کردنشین ترکیه

سرویس ترکیه – گزارش ها از مناطق کردنشین ترکیه حاکی از تقلب گسترده در این مناطق و تلاش حزب حاکم برای دخالت غیر قانونی در انتخابات است.

به گزارش کردپرس، روزنامۀ مستقل 8 در گزارشی اعلام کرد تقلب انتخاباتی گسترده ای در ترکیه انجام گرفته و همچنان در حال انجام است، به ویژه در مناطق کردنشین این کشور که حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) رأی بالایی دارد.

به گفتۀ این روزنامه گزارش های تقلب انتخاباتی در استان های جنوب شرقی ترکیه بیش از هر انتخابات دیگری است. برخی از موارد گزارش شده توسط این روزنامه به شرح زیر است:

در استان وان بالگرد های نظامی صندوق های رأی را جابجا می کنند.

در استان دیاربکر نیروهای موسوم به گارد روستایی به اعضای کمیسیون انتخاباتی HDP اجازه نداده اند وارد حوزه های رأی گیری شوند. این افراد در چهار روستا مردم را تهدید کرده و در دو روستا رأی گیری را متوقف کرده اند.

در شهر سوروچ که قلعۀ HDP به شمار می رود رأی سازی گسترده ای صورت گرفته است. برخی صندوق ها پیش از آغاز رأی گیری حاوی برگه های رأی بوده اند.

در منطقۀ یاقوتیه در ارزروم ناظران انتخاباتی به زور از حوزه های رأی گیری اخراج شده اند.

مهمت علی چلبی از اعضای شورای CHP گفته است در 30 روستای شانلی اورفا ناظران اتنخاباتی را از حوزه های رأی گیری اخراج کرده اند.

در همین حال شورای عالی انتخابات ترکیه از تصمیم دولت مبنی بر اعزام نیروهای مسلح به مراکز رأی گیری در استان های کردنشین دفاع کرده و این اقدام برای تأمین امنیت انتخابات ضروری خوانده است.

لازم به ذکر است حزب عدالت و توسعه نهایت تلاش خود را می کند تا HDP از حد نصاب 10 درصدی انتخابات عبور نکند و به این ترتیب حدود 80 کرسی مناطق کردنشین طبق قانون انتخابات به AKP برسد و اکثریت پارلمانی خود را تضمین کند.

بیشتر بخوانید:

اوضاع انتخابات در سوروچ متشنج است / شورای عالی انتخابات قول رسیدگی داده است

سوروچ امن نیست و OSCE در سوروچ ناظر انتخاباتی ندارد

دستگیری 3 تن در دیاربکر به همراه 1000 پاکت رای بدون مهر

برخی افراد ناشناس رای های دسته جمعی به صندوق ها می اندازند

قلیچدار اوغلو: شکایت های جدی از شرق و جنوب شرق ترکیه مخابره می شود

گزارش تخلفات انتخاباتی از سوی نامزدها و مقامات حزب حاکم ترکیه

کد خبر 61868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha