اوضاع انتخابات در سوروچ متشنج است / شورای عالی انتخابات قول رسیدگی داده است

سرویس ترکیه –مقامات حزب دموکراتیک خلق ها و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اعلام کرده اند مقامات حزب عدالت و توسعه در منطقۀ سوروچ در استان شانلی اورفا دست به تخلف انتخاباتی و تقلب گسترده ای زده اند.

به گزارش کردپرس، مقامات حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (HDP) اعلام کرده اند در منطقۀ سوروچ در استان شانلی اورفا تخلف انتخاباتی و تقلب گسترده از سوی مقامات حزب عدالت و توسعه (AKP) در حال انجام است.

این دو حزب از همۀ مقامات مسئول خواسته اند در حد وظایف خود نسبت به این قانون شکنی واکنش نشان دهند. CHP نیز شکایت خود را در شورای عالی انتخابات مطرح کرده است.

گفته می شود ابراهیم خلیل یلدیز نامزد AKP که در میتینگ انتخاباتی وی چهار تن کشته شده بودند، با همراهان مسلح خود به حوزه های رأی گیری مستقر در سوروچ رفته و مردم را وادار می کند به AKP رأی بدهند.

در همین حال شورای عالی انتخابات در بیانیه ای اعلام کرده است تدابیر اجرایی، قضایی و قانونی نسبت به امنیت انتخابات در استان شانلی اورفا اندیشیده شده و اقدام مقتضی صورت گرفته است. در بیانیۀ شورای عالی انتخابات از جزئیات تدابیر و اقدامات صورت گرفته سخنی به میان نیامده است.

بیشتر بخوانید:

سوروچ امن نیست و OSCE در سوروچ ناظر انتخاباتی ندارد

دستگیری 3 تن در دیاربکر به همراه 1000 پاکت رای بدون مهر

برخی افراد ناشناس رای های دسته جمعی به صندوق ها می اندازند

قلیچدار اوغلو: شکایت های جدی از شرق و جنوب شرق ترکیه مخابره می شود

گزارش تخلفات انتخاباتی از سوی نامزدها و مقامات حزب حاکم ترکیه

کد خبر 61866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha