ترکیه با این انتخابات یک انقلاب دموکراتیک انجام می دهد

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با حضور در مدرسه صفحت چبی واقع در منطقه اسکودار استانبول رای خود را تحت تدابیر شدید امنیتی به صندوق انداخته و در اظهاراتی عنوان کرد: ترکیه با این انتخابات یک انقلاب دموکراتیک انجام می دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هابر7، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و نامزد ائتلاف جمهور در انتخابات ریاست جمهوری به همراه همسر خود امینه اردوغان با حضور در مدرسه صفحت چبی منطقه اسکودار استانبول تحت تدابیر شدید امنیتی رای خود را به صندوق رای انداخت.

نیروهای پلیس ترکیه که تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف این مدرسه اتخاذ کرده بودند از آغاز رای گیری در اطراف و داخل مدرسه مستقر شده و با دقت فراوان تمام افرادی که برای شرکت در انتخابات به این حوزه انتخاباتی می آمدند را بازرسی بدنی می کردند.

اردوغان در اظهارات خود پس از شرکت در رای گیری گفت: مشارکت بسیار بالا به نظر می رسد. اطلاعاتی که از سراسر ترکیه دریافت کرده ام نیز حاکی از مشارکت بالای مردمی در انتخابات است. همین الان که ما در اینجا حضور داریم 150 شهروند در حال رای دادن هستند. مشارکت بالای 85 درصدی در انتخابات گذشته نشان داده که بلوغ دموکراسی در ترکیه تا چه اندازه بالا است.

وی در اظهارات خود تصریح کرد: فقط این انتخابات یک ویژگی دیگری هم دارد. با این انتخابات ترکیه به معنی دقیق کلمه یک انقلاب دموکراتیک را انجام می دهد. تغییر سیستم مدیریتی کشور به ریاست جمهوری برای اولین بار نصیب ما شده است. ترکیه برای فراتر رفتن از مدنیت های معاصر انتظارات را به حد کافی افزایش داده است.

اردوغان در پایان خاطرنشان کرد: تا این لحظه در کل ترکیه مشکل جدی به وجود نیامده است. روند اخذ رای را بخشی در استانبول و بعد از آن از آنکارا دنبال خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

کد خبر 61862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha