افزایش ورود گردشگران به اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان اعلام کرد که شمار ورود گردشگران به اقلیم کردستان در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش یافته، اما درصد ورود گردشگران ایرانی به اقلیم 25 درصد کاهش داشته است.

به گزارش کردپرس، سایت خبری رادیو نوا گزارش داد که سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان اعلام کرده که میزان ورود گردشگران به اقلیم کردستان افزایش یافته و طی ده روز از ماه جاری میلادی از 12 ژوئن، الی 21 ژوئن، و بە مناسبت عید سعید فطر بیش از 255 هزار گردشگر وارد اقلیم کردستان شده اند و این تعداد نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش را نشان می دهد.

طبق خبر میزان درآمد ورود گردشگران به اقلیم طی این مدت بیش از 70 میلیارد دینار تخمین زده می شود.

91 درصد از گردشگرانی که در این 10 روز به اقلیم وارد شده اند، از مناطق مرکزی و جنوبی عراق آمده و شهر سلیمانیه نیز پذیرای بیشترین تعداد گردشگر بوده، اما درصد ورود گردشگران به اربیل به دلیل مسدود بودن جاده ارتباطی اربیل به کرکوک کاهش داشته است.

همچنین میزان ورود گردشگران ایرانی به اقلیم طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش داشته و سازمان گردشگری اقلیم دلیل این امر را افزایش میزان تعرفه های خروج از کشور توسط دولت ایران می دانند.

سازمان گردشگری اقلیم اشاره کرده که گزارش فوق مربوط به ورود گردشگران از خارج از مرزهای رسمی اقلیم بوده و گردشگران داخلی در این آمار محاسبه نشده اند.

این آمار با استفاده از اطلاعات مبادی ورودی و خروجی اقلیم کردستان و گذرگاه های مرزی تهیه شده است.

کد خبر 61838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha