عدم آغاز بازشماری دستی آرای انتخابات پارلمانی عراق در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- علیرغم اینکه کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد که بازشماری دستی آرای انتخابات مجلس این کشور امروز در سراسر عراق آغاز می شود، اما این روند هنوز در اقلیم کردستان، آغاز نشده است.

به گزارش کردپرس، کمیسیون عالی و مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که طبق مصوبه مجلس این کشور تائید آن توسط دادگاه فدرال عراق، امروز شنبه 2 تیر/23 ژوئن، فرآیند بارشماری دستی آرای انتخابات دوره چهارم مجلس عراق آغاز می شود، اما علی قادر مسئول کمیسیون عالی انتخابات عراق در اربیل، طی گفتگو با سایت خبری خندان گفت که این روند در اقلیم کردستان هنوز آغاز نشده است.

وی افزود که تمامی مقدمات لازم برای بازشماری آرای انتخابات در اقلیم کردستان انجام شده و کارمندان کمیسیون برای آغاز بازشماری دستی آمادگی دارند.

علی قادر تاکید کرد بازشماری آرا از مراکزی که شکایت علیه آن ها طرح شده؛ آغاز می شود، اما کمیسیون انتخابات در اقلیم برای آغاز این روند منتظر ابلاغ دستور از سوی دولت مرکزی عراق است.

همچنین گفت که قضات تعیین شده توسط شورای عالی قضایی عراق نیز برای نظارت بر روند بازشماری دستی آرا در اقلیم کردستان آماده هستند و اقدامات لازم برای این امر را انجام داده اند.

این در حالی است که کمیسیون اعلام کرده بود روند بازشماری آرا، امروز در سراسر عراق آغاز می شود.

کد خبر 61791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha