مهمترین تحولات روز سه شنبه 29/3/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز سه شنبه 29 خرداد 1397 در کشور ترکیه می اندازیم

  • اعلام حمایت 300 روشنفکر و هنرمند ترکیه از صلاح الدین دمیرتاش در ازمیر

300 روشنفکر و هنرمند ترکیه امروز در سالن اژه مرکز کنگره تپه گوله شهر ازمیرتجمع کرده و با جمع آوری امضا حمایت خود را از صلاح الدین دمیرتاش، نامزد حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده اند.

  • آمریکا بعد از نزدیک به 2 سال سفیر جدید خود در آنکارا را تعیین کرد

بعد از گذشت نزدیک به 2 سال از خروج آخرین سفیر ایالات متحده آمریکا از ترکیه بالاخره این کشور سفیر جدید خود در آنکارا را تعیین کرده است. دیوید میم. ساترفیلد، که معاون مسئول روابط شرق نزدیک وزارت خارجه آمریکا نیز بوده است به عنوان سفیر جدید آمریکا در آنکارا انتخاب شده است.

  • حمله راکتی به کاروان نظامی ارتش ترکیه در استان حکاری

نیروهای PKK در منطقه چوکورجای استان حکاری هنگام عبور خودروی زرهی ارتش ترکیه از این منطقه با راکت به این خودرو شلیک و 6 نظامی ارتش ترکیه را زخمی کرده اند.

  • رجب طیب اردوغان: تمام شمال سوریه را از ترور پاکسازی خواهیم کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به آغاز فعالیت نیروهای ارتش ترکیه در محدوده منبج عنوان کرد: گروه های تروریستی تجزیه طلب منبج و مناطق مرزی که نیروهایشان در آنجا حضور داشتند را ترک کرده اند. نیروهایمان در حال گشت زنی در اطراف شهر منبج هستند. انشاالله مرحله به مرحله تمام منطقه شمال سوریه را از ترور پاکسازی خواهیم کرد.

  • انفجار بمب در مسیر عبور نیروهای ارتش ترکیه در استان سرت یک کشته برجای گذاشت

در اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در مسیر گذری نیروهای ارتش ترکیه در جاده روستای "داغ دوشو" منطقه اروح استان کردنشین سرت، 1 نیروی نظامی ارتش ترکیه کشته و 2 تن دیگر زخمی شده اند.

  • رئیس مشترک HDP: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نامزد اپوزیسیون هر که باشد از او حمایت خواهیم کرد

سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه عنوان کرد: همگی با هم از نامزد اپوزیسیون در دور دوم انتخابات حمایت خواهیم کرد. این نامزد فرقی نخواهد کرد دمیرتاش باشد یا محرم اینجه.

  • یک کشته و 2 زخمی در اثر انفجار بمب دست ساز در شرناخ

بمبی دست ساز هنگام انجام عملیات گشت زنی ارتش ترکیه در استان شرناخ منفجر شده است که در اثر انفجار این بمب 1 نظامی ارتش ترکیه کشته و 2 تن دیگر زخمی شده اند.

  • سخنگوی حکومت ترکیه: حل مسئله منبج به وسیله دیپلماسی نشان از قدرت ترکیه در میز مذاکرات دارد

بکر بوزداغ، سخنگوی حکومت ترکیه در اظهاراتی با اشاره به آغاز فعالیت نیروهای ارتش ترکیه در محدوده منبج عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای آمریکایی گشت زنی مستقل را آغاز کرده اند. در مرحله بعد این گشت زنی ها به صورت مشترک خواهد بود. قدم به قدم وارد مرکز منبج خواهیم شد.

  • گزارش اخبار دیجیتال رویترز 2018: ترکیه، رتبۀ نخست انتشار اخبار جعلی در میان 37 کشور

بر اساس نظرسنجی های خبرگزاری رویترز، در هفتۀ گذشته ترکیه رتبۀ نخست انتشار اخبار جعلی را به خود اختصاص داده است. در گزارش اخبار دیجیتال رویترز 2018، که 37 کشور را مورد بررسی قرار داده است، در هفتۀ گذشته حدود 49 درصد از مردم ترکیه با اخبار جعلی مواجه شده اند، که حدود 5 درصد از یونان و مالزی که به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند بیشتر است.

  • سخنرانی رجب طیب اردوغان در وان: سیاست های رد و انکار کردها را ما از میان برداشتیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به استان وان سفر کرده است در میتینگ خود در این شهر کردنشین با اشاره به مسئله کردهای ترکیه عنوان کرده است: سیاست های رد و انکار کردها را ما از میان برداشتیم. دسیسه ها علیه کردها را ما از میان بردیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 61547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha