پهن کردن سفره خالی به مریوان رسید

سرویس کردستان- بازاریان شهرستان مریوان صبح امروز سه شنبه در اعتراض به بسته شدن دروازه های مرزی و بالارفتن تعرفه های گمرکی اعتصاب کردند.

به گزارش کردپرس ، مغازه داران و بازاریان مریوان بعد از اعتراضات اخیر شهرستان های بانه و جوانرود با بستن مغازه های خود و پهن کردن سفره های خالی در خیابان های شهر از بسته شدن دروازه های مرزی و بالارفتن تعرفه های گمرکی اعتراض کردند.

یکی از بازاریان مریوان با عنوان این نکته که مریوان یک شهرستانی مرزی است و انسداد مرزها معنایی ندارد اظهار کرد: امرار معاش و درآمد بسیاری از خانوارهای مردم شهرستان مریوان از طریق مرز صورت می گیرد.

دانیال ایمانی افزود: بستن مرز برای شهرستانی همچون مریوان که مردم آن محختاج تعاملات مرزی است کاملا اشتباه و باعث ایجاد آسیب به این قشر از مردمی می رساند که تمام مایحتاج و درآمدشان را از طریق این مرز بدست می آورند.

ایمانی بیان کرد : درست است که مرز فعلی مریوان برای تنها چند نفری درامدزایی کلان داشته و به نوعی می توان گفت که تنها افرادی خاص هستند از ان امرار معاش در حد کلان دارند اما سایر مردم نیز از این مرز می توانند به صورت جزئی کسب درآمدی داشته باشند و لذا باید عنوان کرد که دولت با بستن مرزها مانع کسب درامد می شوند.

وی تصریح کرد : دولت باید با مردم تعامل داشته باشد و منافع آنها را به خطر نیندازد چراکه منافع معیشتی مردم با بستن مرزها به خطر می افتد و این در حالی است که دولت در ابتدا باید برای ایجاد اشتغال بین جوانان جویای کار و افراد بیکار اقدامی مفید انجام دهد.

دانیال ایمانی با عنوان این نکگته که مردم می بایستی با شیوه مسالمت آمیز و با آرامی به اعتصاب بپردازند اظهار کرد : متاسفانه اتحادیه اصناف جوابگوی بسیاری از مشکلات بازاریان نیست و امروزه کسبه به غیر از افزایش بی رویه نرخ اجاره بهای مغازه ها روبرو هستند بلکه باید بسته شدن مرزها و افزایش تعرفه های گمرکی را به جان بخرند و این برای بازاریان بسیار گران تمام می شود.

یکی دیگر از بازاریان مریوانی با انتقاد از بالارفتن تعرفه های گمرکی افزود : اعتصاب مردم می تواند باعث شود که دولت بداند مردم شهرستان مریوان درامد خود را از این مرز دارند و بسته شدن این مرز تنها باعث می شود که مردم این شهرستان های مرزی دخل و خرجشان بیش از پیش با هم متفاوت باشد.

محمود قسیمی افزود : متاسفانه گمرک بی انصافی به خرج می دهد و در اجرای تعرفه های گمرکی و نرخ انها هیچگاه وضعیت بازاریان را در نظر نمی گیرد.

کد خبر 57373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha